פרסום ראשון

הח"כים החרדים חתמו על מכתב מפקדים נגד 'שוברים שתיקה'

חברי הכנסת החרדים בראשות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני חתמו על מכתב נגד ארגון השמאל 'שוברים שתיקה', אותו כתבו מפקדים בצה"ל • המכתב המלא (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ודרעי (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

פרסום ראשון: חברי הכנסת החרדים בראשות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני חתמו על מכתב נגד ארגון השמאל 'שוברים שתיקה'.

בזמן שארגון 'שוברים שתיקה' נמצא בימים אלו בעין הסערה כאשר נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט להשתתף בפאנל בארה"ב יחד עם נציג הארגון, ושר הביטחון משה בוגי יעלון החליט שלא לאפשר להם להיכנס לבסיסי הצבא, החליטו ראשי הסיעות החרדיות לחתום על מכתב מפקדים בסדיר ובמילואים בצה"ל נגד הארגון כשלאחריהם הוסיפו כל חברי הכנסת החרדים את חתימתם.

יצוין כי מדובר בצעד נדיר של 'יהדות התורה' שמצרפים את חתימתם למכתב של מפקדים בצה"ל ולמעשה מתערבים בנושא הרגיש של 'שוברים שתיקה'.

מי שעומדים מאחורי המכתב הם עמית דרי וסתיו גיל, לוחמים בצה"ל.

במכתב עליו חתמו חברי הכנסת החרדים נכתב בין היתר: "אנו פונים אליכם, קבוצה של למעלה מחמש מאות מפקדים בסדיר ובמילואים (בתפקיד מ"פ ומעלה), מכל רחבי הקשת הפוליטית, המודאגים מהתנהלותו של ארגון 'שוברים שתיקה"'.

המכתב עליו חתמו הח"כים החרדים

"בתקופה האחרונה הצלחנו לחשוף בעזרת אזרחים רבים את פניו האמיתיות של ארגון שוברים שתיקה", כותבים המפקדים, "הצגנו, קבל עם ועדה, עדויות חותכות לשקרים ולעלילות הדם שמפיץ הארגון כנגד חיילי צה"ל. הראנו כיצד טוען הארגון בפני אזרחים זרים שלוחמי צה"ל, כעניין שבשגרה, 'יורים ממכונות ירייה לעבר אזרחים חפים מפשע', ושחיילי צה"ל 'משתלטים על דירות רק כדי לצפות במשחקי כדורגל'".

המפקדים מוסיפים וכותבים כי "כמפקדים בצבא ההגנה לישראל, הדמוקרטיה הישראלית חשובה לנו עד כדי חירוף הנפש בהגנה עליה. כל נסיון לקשר את עמדותינו עם סתימת פיות הוא ציני וריק מתוכן. אנו נאבקים על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל ושמירה על צביונה הציוני. הביקורת, חריפה ככל שתהיה, היא כלי לגיטמי בדמוקרטיה הישראלית.

"אך, נסיונות לנצל את הדיון הציבורי הביקורתי על מנת להכפיש את צבא ההגנה לישראל ולוחמיו, ולהזין את קמפיין הדה-לגיטמציה והשקרים נגד ישראל אינם לגיטמיים בעינינו.

"בימים האחרונים, מתנהל קמפיין תקשורתי מצד ארגונים קיצוניים משני צדי המתרס. חשוב לנו להדגיש כי אינינו נמנם עמם. כל ניסיון לקשור את הסוגיה לצרכים פוליטיים אינו מקובל, אינו משקף את דרכינו ופוגע בתרומתינו למדינה".

לסיום כותבים המפקדים: "עד שארגון שוברים שתיקה לא יחדל מפעילותו הבינלאומית בפרומים אנטי ישראליים ומקבלת מימון מארגונים התומכים ב-BDS (חרם, משיכת השקעות וסנקציות) נגד ישראל, אנו קוראים לחברי הכנסת לא לשתף פעולה עם הארגון".

בחתימתם, בעצם, מצרפים חברי הכנסת לקריאה שלא לשתף פעולה עם הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר