ארבעה תושבים נפטרו, השכנים רועדים

חברי המועצה למנכ"ל: "להסיר את האנטנות משמואל הנביא"

חברי מועצת העיר ירושלים פנו במכתב למנכ"ל עיריית ירושלים שידאג להסיר לאלתר את האנטנות המוצבות ברחוב שמואל הנביא ובסמוך בעקבות החשש לקרינה שהורגת את התושבים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יהודה יאיר, הגר"י יוסף ועמנואל רבני. נפטרו מהמחלה (צילום: מפות גוגל)

בעקבות "כיכר השבת": חברי מועצת העיר ירושלים, חרדים לצד חילונים, פונים במכתב למנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב בבקשה שיבדוק וידאג להסיר לאלתר את האנטנות המוצבות ברחוב שמואל הנביא ובסמוך אליו, זאת בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על ארבעה תושבים שנפטרו ממחלת הסרטן והחשש הגדול בקרב התושבים בעקבות שכנים נוספים שנאבקים בימים אלו במחלה הארורה.

כזכור, בתחילת השבוע, פורסם ב"כיכר השבת" כי תושבים ברחוב שמואל הנביא בירושלים, סמוך לכיכר זוועהיל, חוששים לחייהם בשל קרינה של אנטנות סלולריות וגנרטור של שבת, שמגבירים - לטענתם - את הסיכויים לחלות במחלת הסרטן. מבדיקה קלה עולה כי רק בשלוש השנים האחרונות נפטרו ארבעה תושבים שמתגוררים בשלושה בניינים צמודים זה לזה - כולם מהמחלה הקשה.

בין הנפטרים: הגאון הגדול רבי יעקב יוסף זצ"ל ורעייתו הרבנית נצחיה יוסף ע"ה, הגאון רבי יהודה יאיר זצ"ל שמתגורר בבניין הסמוך לגר"י יוסף והלך לעולמו היום, והר' עמנואל רבני ז"ל, המתגורר במבנה סמוך לרב יאיר ונפטר לפני כשנה.

מכתב חברי המועצה למנכ"ל העירייה
מכתב חברי המועצה למנכ"ל העירייה

במכתב ששגרו חברי מועצת העיר למנכ"ל העירייה הם כותבים: "בבניין ברחוב שמואל הנביא 43 וכן על גג בית הספר "סמינר מעלות" ובבניין קופ"ח כללית וכן על גגות המלונות בכביש מס 6, מוצבות אנטנות סלולריות של גופי תקשורת שונים". את המכתב יזם חבר מועצת העיר מטעם ש"ס אשר מישאלי ובשעה זו נמשכת ההחתמה של חברי מועצה נוספים.

"דא עקא ולצערנו הרב", כותבים חברי מועצת העיר, "בשנים האחרונות מס' תושבים המתגוררים בסמוך לאנטנות הנ"ל חלו בסרטן ונפטרו בטרם עת בשל המחלה הארורה אשר פקדה אותם. המקרה האחרון, לדאבון לב, אירע לפני יומיים כאשר בגיל 23 בלבד, נפטר הרב הגאון יהודה יאיר זצ"ל, אשר התווסף לשורה של פטירות, וביניהן של הרב הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל ורעייתו לאחר מס' חודשים וכן של הבחור החשוב עמנואל רבני ז"ל".

"לא זו בלבד ובנוסף לאמור לעיל רבים מתושבי המקום מלינים על כאבי ראש וסחרחורות וכו'", נכתב.

חברי מעוצת העיר דורשים מהמנכ"ל להורות על הסרה מידית של האנטנות: "לאור כל האמור לעיל, כמנכ"ל הרשות, וכמי שמחוייב לדאוג לשלומם ולביטחונם של תושבי ירושלים, הנך מתבקש להפעיל את הסמכויות שניתנו לך על פי חוק, ולהורות על סילוקם המיידי של המפגעים, דהיינו הסרת האנטנות הנ"ל לאלתר".

בסיום המכתב מבקשים החתומים: "בנוסף נבקשך לבדוק הכיצד ובאיזה הליך אושרה הצבת האנטנות הנ"ל, וכן לבדוק האם ניתנו היתרים כדין, האם נתקבלו כל האישורים, לרבות מהמשרד להגנת הסביבה, ומי הפרסונה אשר אישר בסופו של יום את הצבת האנטנות המסוכנות הנ"ל מעל בתים ומוסדות ציבור ובאזור של אוכלוסייה צפופה".

אריה קינג, חבר מועצת העיר, כתב לחבריו כי "לאחר מותו הטרגי של הרב הגאון הרב יהודה יאיר זצ"ל, פנו אלי מתושבי השכונה וביקשו את התערבותי. בכוונתי לפנות למירי ארפה-וויס , מרכזת נושא "עיר בריאה" בירושלים בבקשה שתכין סקר עירוני שיצביע על ההקשר (אם ישנו!) בין מקרי הסרטן לבין מפגעים סביבתיים, באופן אישי גם במשפחתי נתקלתי בכך, שעה שאישתי חלתה בסרטן ובמרחק 30 מטר מביתי ישנו מגרש מזהם ולמרות זאת, העירייה מתקשה לאכוף את החוק ולסגור מפגע זה.

"אשר על כן ולאור המגמה המדאיגה של אזור שמואל הנביא, מירי ארפה וייס בע"ה תכין מסמך בנושא והוא יופץ אליכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר