אשת העסקים בר רפאלי חשודה בהעלמות מס במיליוני שקלים

אשת העסקים בר רפאלי ואמה נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים. החשדות: העלמות מס של מיליוני שקלים באמצעות אי דיווח על מלא ההכנסות שלהן והצגת תמונה כוזבת על מגוריה של רפאלי (כלכלה)

בר רפאלי (באדיבות המצלם)

אשת עסקית מפורסמת נעצרה ושחררה בתנאים: בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (חמישי) על מעצרן ושחרורן בתנאים מגבילים של אשת העסקים בר רפאלי ואמה ציפי רפאלי, החשודות כי אינן מדווחות על מלא הכנסותיהן וביחד מציגות תמונה כוזבת למס הכנסה לעניין התושבות של בר רפאלי.

על פי החשד השתיים הסתירו פרטים מהותיים בדבר התושבות של בר רפאלי, כשפרטים אלו יכלו לקבוע את עניין התושבות ומיסוי הכנסותיה מחו"ל הנאמדות בעשרות מיליוני שקלים.

בנוסף, נחשדות רפאלי ואמה בקבלת "הטבות סלב" שכללו דירת מגורים במגדל יוקרה בתל אביב, שימוש ברכבים ועוד "הנחות סלב", בשווי מוערך של למעלה ממיליון שקלים שלא דווחו כהכנסה על ידי החשודות.

בבקשה למעצר שהוגשה לבית המשפט על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים הובהר כי לשאלת התושבות של רפאלי יש השלכות לנושא מיסוי ההכנסות שלה. כאשר מדובר על הכנסות בסכומים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים אשר לא דווחו לרשות המסים בישראל ומקורן בהכנסות עבודה של החשודה מחוץ לישראל.

שאלת התושבות של רפאלי עלתה בדיוני השומה שלה כבר בשנת 2009 בדיונים מול פקיד שומה כפר סבא לגבי שנות המס 2005-2007 ובשנת 2015 עלתה שוב הסוגיה בהתייחס לשנות המס 2009-2012.

במסגרת חקירה סמויה שניהלו רשויות המס נאספו ראיות המעידות לכאורה כי החשודות בצוותא הונו את פקיד השומה ומסרו לו אמירות כוזבות במטרה להסוות את מרכז החיים של החשודה וכן כי בר רפאלי לא דיווחה על הכנסותיה המלאות למס הכנסה.

בין היתר חשודה רפאלי בכך שהתגוררה במגדלYOO בתל אביב בדירה שכורה, אלא שחוזה שכר הדירה נחתם מול אחיה של החשודה על מנת שלא לקשור אותה לישראל.

כמו כן לאחר שהסתיים חוזה השכירות במגדלי YOO עברה בר רפאלי להתגורר במגדלי W בתל אביב למשך 3 שנים, כאשר חוזה זה נחתם מול אימה, למרות שמי שהתגוררה בבניין הייתה בר רפאלי. בעבר, במהלך הדיונים על מקום המגורים של רפאלי מסר רואה החשבון לרשויות המס כי "כבר נמסר בעבר, כי בר לא שכרה דירת מגורים בישראל בשנים הרלוונטיות".

על פי החשד מי שעמדה בקשר מול המייצגים ומי שמסרה את התשובות הכוזבות הייתה בעיקר אימה של החשודה.

בנוסף, מהחקירה הסמויה עלה כי רפאלי קיבלה לשימושה תמורת פרסום ויחסי ציבור רכב מסוג ריינג'רובר. בסיום חוזה זה קיבלה החשודה רכב מסוג לקסוס, אשר גם לגביו החשד כי הוא נשאר רשום על שם היבואן כרכב הדגמה, כאשר בפועל הוא שימש את החשודה תמורת פרסום.

על פי החשד, טשטוש העובדות הללו והרחקת הנכסים הללו מהחשודה נועדו על מנת לייצר מצג שווא לפיו לחשודה אין זיקות לישראל וכן להימנע מרישום הכנסות עבור עסקאות ה'ברטר' הללו.

אתמול נפתחה חקירה גלויה נגד החשודות ומעורבים נוספים שכללה חיפושים בביתן וכן חקירות של מעורבים נוספים. בחקירה שנערכה בחברות הרכבים עלה כי נחתם חוזה לפיו החברה תעניק לחשודה רכב צמוד לרבות הוצאות אחזקה, תיקונים, דלק ומנגד החשודה מתחייבת לפרסם את הרכב, להצטלם עמו. בחוזים אף נרשם כי הצדדים מתחייבים לשמור על חוזה זה בסוד, ואם רפאלי תידרש לשלם מס בגין ההטבה, המס יחול עליה. שווי ההטבה של רכבים אלה מוערך בתקופה המדוברת במאות אלפי שקלים.

בחקירתה של עובדת בכירה בחברה שמכרה את פרויקט YOO אמרה אותה עובדת כי הדירה הושכרה לבר רפאלי בלבד, הייתה התחייבות של המשפחה כי יהיה פרסום ו"הדלפות" למדורי רכילות, כמו כן החברה שילמה למשכיר כמעט 200,000 שקלים נוסף על שכר הדירה על מנת לאפשר את מגוריה הואיל והחברה רצתה למתג את הבניין.

גם מנהל ההחזקה של הבניין העיד ומסר כי מי שהתגוררה בבניין הייתה רפאלי בעצמה. בחקירתה אישרה רפאלי כי היא זו שהתגוררה בדירה. רואה החשבון של רפאלי נשאל אודות ההטבה הזו והשיב כי לא ידע מעולם שמישהו שילם עבורה את שכר הדירה ואילו היה יודע היה עליו לשקול ולבחון האם אין מקום לחייב אותה בהכנסה.

על פי החשד, רפאלי קיבלה בסך הכל הטבות בשווי של למעלה ממיליון שקלים במוצרים שקיבלה ועליהם לא הצהירה לפי החדש.

בדיון בבית המשפט הורה השופט על שחרור החשודות בתנאים מגבילים, החשודות יאלצו לחתום על ערבות בסך של 500,000 ש"ח כל אחת.בנוסף יאלצו להפקיד 250,000 ש"ח כערבות. במקביל לחתימת שני ערבים צד ג' על סך 500,000 שקלים. נגד החשודות הוצא צו איסור יציאה מישראל למשך 180 יום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר