"צעקות 'מחבל' באמצע תפילת מנחה"

הנס הגדול: המחבל לא נכנס לבית כנסת שהיה מלא מתפללים

בית הכנסת ברחוב גן העלייה ברעננה, היה מלא במתפללים בשעה שמחבל ערבי השתולל בסמוך עם סכין. "אחת הנדקרות צעקה 'מחבל' ונעלנו את שערי בית הכנסת" סיפרו המתפללים (חדשות,בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית כנסת (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90)

מתפללי בית הכנסת ברחוב גן העלייה ברעננה, ניצלו היום (שבת) בנס מהמחבל שהשתולל עם סכין ברחובות העיר, זאת לאחר שאחת המתפללות שנדקרה פתחו בצעקות שגרמו למחבל להימלט מהמקום.

לפי עדי ראייה, המחבל ניסה להיכנס לבית כנסת בגן העלייה בעיר, בית כנסת שנמצא במרחק של מאות מטרים בלבד מהמקום בו הוא נלכד לבסוף על ידי כוחות הביטחון. עוד מספרים עדי הראייה כי הדקירות בוצעו ברחוב אנילביץ' בעיר ולאחר מכן נמלט המחבל לרחוב רמח"ל. הוא ניסה להיכנס לבית אולם כלב תקף אותו. כשהוא ברח לחצר הוא נלכד על ידי שוטרים.

רוני ימין שמתגורר בסמוך לבית הכנסת וראה את המתרחש, שחזר הערב ל"כיכר השבת" את שאירע: "ראיתי את האישה שנפגעה, היא סיפרה שהמחבל התנפל עליה וניסה לדקור אותה. היא עמדה בכניסה לעזרת נשים בבית הכנסת. היא צעקה 'מחבל' והוא נמלט אבל המשיך לדקור עוד".

לדברי עד הראייה, "ברגע שהאישה שנפצעה צעקה 'מחבל', המתפללים סגרו את דלתות בית הכנסת מחשש שהוא יצליח להיכנס. המתפללים ניצלו בנס", אמר רוני והוסיף כי בזמן הפיגוע היו עשרות מתפללים בבית הכנסת: "אם הוא היה מצליח להיכנס לבית הכנסת, האסון היה גדול. היו כאן הרבה מתפללים. אם הוא היה נכנס אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה".

אחרי שהמחבל נתפס, התכנסו מתפללי בית הכנסת וסיפרו על הנס שאירע "אמרו שצריך לברך ברכת הגומל על הנס" סיפר אחד המתפללים.

מתפלל נוסף שהיה בבית הכנסת סיפר ל"כיכר השבת": "התפללנו תפילת מנחה ופתאום שמענו צעקות 'מחבל', ישר סגרנו את הדלתות כדי שהמחבל לא יכנס והמתנו בפנים עד שהבנו שהוא נתפס על ידי המשטרה".

"אני לא יכול לתאר לך את תחושת הפחד באותם רגעים. אתה פועל במהירות מבלי לחשוב כי אתה כבר חי בסרט - אולי המחבל ייכנס פנימה ויבצע טבח... פשוט ניצלנו בנס בזכות התפילה", הוסיף.

זה לא הפיגוע הראשון שהתרחש בעיר מאז החלה אינתיפאדת הסכינים. התושבים חשים אי ביטחון מאז ומבקשים מהממשלה לטפל ביד קשה יותר במחבלים: "המצב גרוע וצריך לעשות משהו כדי שלא יתרחשו פיגועים נוספים. צריך לעשות משהו דרסטי כמו התנתקות מוחלטת מהם, לעשות גדר הפרדה" אומר תושב העיר.

בעליו של הבית שבחצרו נתפס המחבל סיפר כי "בדיוק יצאתי מהבית לראות מה קורה בחוץ. הסתכלנו שנייה אחת במרפסת לפני שאנחנו יוצאים מהדלת, ואז ראינו את המחבל רץ לכיוון הבית שלנו וכמות גדולה של שוטרים, להערכתי כעשרים שוטרים, עלו עליו, הרביצו לו, ולצערי הרב גם טיפלו בו אחר כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר