השיעור השבועי

הראשל"צ הגר"י יוסף: כל סוגי ההכשרים על העופות בסדר

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פסק אמש בשיעורו השבועי כי "רוב ההכשרים של העופות הם בסדר, אפילו לאברכים". בשיעור התייחס הרב במרומז למתקפה של הגר"י עדס נגדו (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס אמש (מוצאי השבת), בשיעורו השבועי, לנושא הכשרויות ואמר כי בעופות - כל הכשרויות בסדר, רובם ככולם. כמו כן, פסק כי אין לרבנים למסור שיעור קבוע לנשים.

"בעוף אין בעיה של חלק או כשר, עוף זה הרבה יותר קל, אפשר לומר שרוב ההכשרים של העופות הם בסדר, אפילו לאברכים - בני ישיבות, התורה שלנו לא נתנה לאברכים ולבני בתים - שתי תורות, יש תורה אחת, אם מותר - מותר.

"בדרך כלל אברכים ותלמידי ישיבות נוהגם להחמיר, אבל בעופות אין הרבה בעיות, מה אתה חושש? 'צומת הגידים'? יש בתשובת הרשב"א בחלק ז', הוא כותב שצומת הגידים הוא דבר שמעט לא מצוי כלל, יש בזה מיעוט, כמה יש 2 אחוז? רוב שלא מצוי ולכן לא צריך, זה חומרא".

הגר"י יוסף הוסיף ואמר: "היום יש הכשרים שבודקים בדיקה מדגמית, כל עשרה עופות - שמונה עופות, חותכים עם סכין גילוח את הרגליים ובודקים שהגידים מחוברים, בדיקה מדגמית, ויש שבודקים עוף-עוף, זה חומרא, חומרא טובה, אבל אתה לא יכול לפסול את האחרים, אם כתוב בהלכה שזה חומרא ומיעוט שאינו מצוי..".

"העופות בדרך כלל אין בהם בעיה, כל סוגי ההכשרים של העופות - רובם ככולם - בסדר", סיכם הראשל"צ.

בהמשך השיעור התייחס הרב הראשי לנושא מסירת שיעור בפני נשים ואמר כי אין לרבנים למסור שיעורים קבועים לציבור הנשים, אלא אם מזמינים אותו מידי פעם, וגם זה רק לרבנים בגיל ה-50, לא צעירים, ויקפיד שיהיו לבושות בצניעות.

במהלך השיעור כולו התעלם הרב מהמתקפה של הגאון רבי יהודה עדס, ראש ישיבת 'קול יעקב', אך עקץ אותו במרומז: "אמר לי הרב מוצפי שכל שבת אחרי החמין הוא לומד 'יביע אומר', בישיבה שלו לומדים יביע אומר'" (בניגוד ל'קול יעקב'. י"כ) "לא לחינם יש הרבה שמקנאים ברב, למה מקנאים? כי הרב זה משהו שלא היה דבר כזה".

יצוין כי שיעורו השבועי של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף מועבר מידי שבוע בשידור חי באתר "כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר