יקרה היא מפנינים: התלמוד העתיק בעולם נמכר ב-9.3 מיליון דולר

כרך של גמרא, שבר שיא עולמי כשנמכר ב-9.3 מיליון דולר, והפך לפריט היהודי היקר ביותר שנמכר בעולם. מדובר בכרך של תלמוד בבלי, מהמהדורה הראשונה שהודפסה במאה ה-16 על ידי דניאל בומברג (יהדות)

(צילום: מתוך סרטון המכירה ביוטיוב)

יקרה היא מפנינים: כרך של גמרא, שבר אתמול (שלישי), שיא עולמי כשנמכר ב-9.3 מיליון דולר, והפך לפריט היהודי היקר ביותר שנמכר בעולם. מדובר בכרך של תלמוד בבלי, מהמהדורה הראשונה שהודפסה במאה ה-16 על ידי דניאל בומברג. אמש התקיימה בניו יורק מכירה פומבית שלו בסות'ביס.

בתחילה נאמד שוויו של כרך הגמרא בכ-5 עד 7 מיליון דולר, אלא שהסכומים שהוצעו עלו וטיפסו עד שהגיעו ל-9.3 מיליון דולר, מה שכאמור הפך את הגמרא לפריט היהודי היקר ביותר בעולם. מי שקנה את הכרך הוא איש העסקים הניו יורקי לאון בלק. הגמרא נשמרה במשך מאות שנים בספריית כנסיית ווסטמינסטר בלונדון.

בנוסף, נמכרו במכירה עוד 11 ספרים יהודיים, בהם תנ"ך מהמאה ה-12, שהחליף בעלות בתמורה ל-3.6 מיליון דולר. סך כל המכירות בערב הזה עמד על 14.9 מיליון דולרים.

דניאל בומברג הוא מדפיס נוצרי מוונציה, שהיה המדפיס הראשון של התלמוד הבבלי כבר בשנת 1520, כמו כן הדפיס ספרים יהודים רבים. כיום נותרו בעולם רק 14 כרכים מהתלמוד הבבלי שהדפיס בומברג ושרדו בשלמותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר