תנועת אומ"ץ עתרה לבג"ץ: "מנדלבליט לא מתאים, הוא מינוי פוליטי"

תנועת אומ"ץ עתרה לבג"ץ נגד מינוי אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי הבא. יו"ר התנועה אריה אבינרי ל"כיכר השבת": "הוא לא מתאים, קרוב לצלחת הפוליטית ומינוי פוליטי של ראש הממשלה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

היועץ המשפטי לממשלה הבא: נמשכת הסערה סביב מינויו של היועץ המשפטי לממשלה הבא - מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, ועוד ארגונים ותנועות מביעים התנגדות לכך ששמו הוצג על ידי ועדת האיתור כמועמד יחיד, בנוסף טוענים מתנגדיו כי הוא לא מתאים לתפקיד בשל חלקו בפרשת הרפז ובשל העובדה שכיהן כמזכיר הממשלה.

תנועת אומ"ץ עתרה לבית המשפט העליון נגד החלטת ועדת האיתור. עוד דורשת התנועה מבית המשפט להוציא צו-ביניים שימנע את המשך הדיון בממשלה לאישור מועמדותו של מנדלבליט וזאת עד להכרעה בעתירה. לטענת התנועה נפלו פגמים קשים בעבודתה של ועדת גרוניס המצדיקים ביטול החלטתה.

לדברי התנועה, "דבק כתם במנדלבליט עצמו נוכח ממצאיו של היועץ המשפטי לממשלה בעניינו ב"פרשת הרפז"; ובנוסף היעדר תקופת צינון במעבר מתפקיד מזכיר הממשלה לכהונת היועץ המשפטי לממשלה תיצור קשיים בלתי-פתירים של ניגודי עניינים".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר יו"ר תנועת אומ"ץ אריה אבנרי: "אנחנו הזהרנו את ועדת האיתור שהוא לא מתאים לתפקיד היועץ המשפטי משום שהוא קרוב לצלחת הפוליטית והוא משמש כמזכיר הממשלה וקרוב לנתניהו וגם הוא נחקר בפרשת הרפז".

אבנרי מאשים כי מדובר במינוי פוליטי של ראשי הממשלה, "יש כאן מינוי פוליטי משום שראש הממשלה מינה שניים מחברי ועדת האיתור והם נכנעו לתכתיבים של ראש הממשלה".

כזכור, אמש פורסם ב"כיכר השבת", כי גם אנשי התנועה למשילות ודמוקרטיה, שראשיה חרדים, הביעו התנגדות לעובדה שועדת האיתור המליצה רק על מועמד אחד.

עו"ד שמחה רוטמן אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו מתנגדים עקרונית שכל ועדת איתור, במיוחד ועדה לתפקיד בכיר כמו היועץ המשפטי, מגישה המלצה רק למועמד אחד, כי אז היא הופכת מועדת איתור לוועדת מינוי".

מנדבליט נבחר למועמד היחיד המומלץ לתפקיד מתוך ארבעה עשר מתמודדים, לאחר שהוא היחיד שזכה לרוב של ארבעה קולות מבין חברי הוועדה בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר