משרד המשפטים: הסמכה לרבנות וכושר לדיינות יתגמלו בשכר

מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור פנתה לנציב שירות המדינה משה דיין ולממונה על השכר באוצר קובי אמסלם, להכיר בהסמכה לרבנות וכושר לדיינות כתואר במשפטים לעניין השכר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מבחנים לרבנות. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור פנתה לנציב שירות המדינה משה דיין ולממונה על השכר באוצר קובי אמסלם, בדרישה להכיר בהסמכה לרבנות וכושר לדיינות כתואר במשפטים בעניין השכר.

עד כה, עובדים חרדים ודתיים שהועסקו בשירות המדינה, וברשותם היה הסכמה לרבנות או כושר לדיינות, לא זכו לתגמול בשכר כפי שזוכים בעלי תארים במשפטים.

במכתב ששגרה מנכ"לית המשרד אמי פלמור לשניים היא כותבת: "לאחרונה הוברר לי כי המדינה כמעסיק אינה מכירה בהסכמה לרבנות ובכושר לדיינות כמזכים לעניין גמול השתלמות למשפטנים, אף כאשר ההסכמה ניתנה על ידי הרבנות הראשית לישראל, שהיא רשות ציבורית ממשלתית לכל דבר יעניין.

המנכלי"ת מציינת כי לאחרונה המדינה משקיעה מאמצים לשלב חרדים בשוק העבודה ובשירות המדינה. וכי חרדים שלמדו משפטים נקלטים בשירות המדינה.

לדבריה, לעתים קרובות מגיעים חרדים לעבוד בשירות המדינה כשהם מחזיקים בכושר דיינות או הסמכה לרבנות, תחום החופף למשפטנים, וכי בעלי ההסמכה והוכשר מחזיקים בידע שזקוק לו משפטן. היא מוסיפה כי בכדי לקבל את התעודות צריכים לעמוד במבחנים קשים ולימוד של שלוש וחצי שנים.

בסיום המכתב מבקשת מנכלית משרד המשפטים מנציב שירות המדינה והממונה על השכר באוצר: "אציע לבחון את האפשרות כי תארים אלה לצורכי גמול השתלמות למשפטנים ופרקליטים בשירות המדינה, על סמך הערך המוסף שלימודים אלה מעניקים להם במסגרת תפקידם, כמו כן בשל הצורך הלאומי בשילובם של בני המגזר החרדי בשוק העבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר