הפגנת 'הפלג הירושלמי' • האזינו

גפני תוקף: "המטרה סומנה מראש, הגיוס הוא לא הנושא"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אומר על הפגנת 'הפלג הירושלמי' כי "כנראה שהמטרה סומנה מראש והנושא של הגיוס הוא לא הנושא". גפני מוסיף ואומר כי אינו מאמין ליאיר לפיד • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני התייחס הבוקר (רביעי) להפגנת 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי' אמש בירושלים ואמר כי "כנראה שהמטרה סומנה מראש והנושא של הגיוס הוא לא הנושא".

בראיון ל'מהדורת הבוקר' בהגשת מרדכי לביא ברדיו 'קול חי' אמר גפני: "בעבר היו קוראים לי רבנים מסוימים בעדה החרדית, בעיקר בנושאי הגיוס, היו קוראים לי בשקט, היו שואלים אותי מה היה, איך התנהל ומה המסקנות, אחרי זה הביעו את דעתם אבל קודם כל הם רצו לדעת על מה מדובר, מתוך אחריות כמובן לנושא עצמו, ואחרי זה עמדתם והשקפותיהם הן ההשקפות שלהם".

לדבריו: "אני בתקופה הזאת הייתי שותף לנושא של החוק הזה שבעצם מנע את מה שעלול היה לקרות כאן בעוד חצי שנה עם צווי גיוס לכל בחורי הישיבות, הכל נמנע על חסד השם ממש. אבל אף אחד לא קרא לי מרבני העדה החרדית ואמר לי שאולי אתאר בפניו את השקלא וטריא, את המו"מ, כפי שנוהגים כאשר הולכים לדבר על דבר כל כך קריטי וכל כך חשוב.

"אף אחד לא קרא לי ומדברים, מפרשנים, אומרים דברים, מה שלא היה מקובל אף פעם. מה המסקנה? מה הולך להיות עם העניין הזה? מה סיכמתם באופן מעשי? וכו'. כנראה שהמטרה סומנה מראש והנושא של הגיוס הוא לא הנושא".

לביא: מה המטרה?

גפני: "בוא נעבור לשאלה הבאה. היות ויש לי אחריות כמו לחברי ובעיקר לאלה ששולחים אותנו בנושא שלנו, שבאמת התורה תמשיך לפרוח ולשגשג, שיהיו יותר ישיבות, יותר כוללים, יותר לומדי תורה כפי שבאמת, לשמחתנו הרבה ואנו מודים לקדוש ברוך הוא, כפי שבאמת קורה.

"המציאות הזאת שבה כל מילה שאני אדבר איתך או שאני אדבר בכל מקום אחר, זה יבוא לפני הבג"צ ויתכן שלו לא היינו אחראים על העניין היינו צריכים להגיד את האמת ואת הכל, אבל אנחנו המבוגר האחראי שנמצא פה ולכן אני לא יכול לדבר. יש אגב מי שמנצל את זה, אולי (בגלל) שהוא מכיר אותי והוא יודע שאני לא אדבר אז הוא מרשה לעצמו להגיד את כל השקרים שהוא אומר".

לביא: למה אתם לא הולכים ביוזמתכם?

גפני: "היוזמה שלנו היא מה שגדולי התורה מורים לנו, את זה אנחנו עושים. גם אז כשקראו לי, שאלתי אם ללכת ואמרו לי ללכת והלכת. אגב, לא כל רבני העדה החרדית, שלא תהיה טעות אבל היו כאלה שקראו והייתי בא בשקט ומתאר בפניהם את הדברים. היום אף אחד לא קרא לנו.

"אני הייתי חלק מהצוות של המו"מ בעניין הזה, הייתי חלק מהצוות גם של אלה שניהלו את המו"מ הקואליציוני וגם לגבי החוק עצמו. אף אחד לא דיבר איתי מבין אלה שיוצאים נגד החוק הזה, הם גם לא יודעים את העובדות".

בהמשך הראיון תקף ח"כ משה גפני את יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד ואמר כי אינו מאמין לו.

האזינו לראיון המלא באדיבות 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר