חקירת עצורי דומא

עו"ד קידר: בנט מגבה את האלימות הברוטלית שהופעלה כנגד הנחקרים

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי חקירות עצורי דומא "לא סימפטיות כי הם שותקים", בתגובה, שיגר עו"ד עדי קידר, המייצג חלק מהעצורים, מכתב נזעם לבנט על הגיבוי שנותן ל"אלימות הברוטאלית" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מגבה את האלימות? השר נפתלי בנט (צילום: Miriam Alster /Flash90)

פרקליט חלק מהעצורים בפרשת הטרור בכפר דומא, ע"ד עדי קידר, מותח ביקורת נוקבת נגד יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך, נפתלי בנט, שטען כי המטרה בעינוי העצורים היא למנוע פרשת רצח דומה ואומר כי בכך בנט תומך באלימות כלפי עצורים.

במכתב ששיגר לשר בנט, כתב קידר: "נדהמתי לשמוע בכלי התקשורת את הגיבוי המלא שניתן על ידך וחבריך למפלגה לאלימות הברוטלית שהופעלה כנגד הנחקרים, וזאת בהמשך ל"מגננת הנגד" עליה הורה ראש הממשלה באמצעותכם ובאמצעות עובדי השב"כ בדימוס".

"השב"כ לא הכחיש ולו פעם אחת את הטענות שהשמיעו החשודים לגבי האלימות, אלא רק ביקש לשוות לאלימות זו צידוק משפטי וכסות של סמכויות שנתנו לבצע אלימות זו", הדגיש קידר.

"אדוני", מוסיף קידר במכתבו, "אין בחוק שום הסמכה להפעלת אלימות כלשהי, בטח לא בעוצמות ובסדיזם שנעשו בפרשה זו. יתרה מכך, כל בר דעת מבין כי מעשים מעין אלו לא אושרו ולא יאושרו כלפי אף נחקר בלי הבדל דת גזע ומין".

קידר התייחס לתיאורים אותם שמע מהעצורים, אשר עברו עינויים הכוללים מתיחות הגוף לצורת קשת, מכות ואלימות קשה באברים רגישים, וכן לניסיון חיתוך הורידים של אחד הקטינים העצורים אשר ניסה לשים קץ לסבלו ואמר בפני השופט כי הוא אינו יכול יותר ומוכן להודות בכל מה שיבקשו ממנו.

"שמעתי וראיתי ממקור ראשון את אשר התרחש בחדר החקירות, להבדיל מכבודו אשר ניזון מטיעונים שנשמעו בפניו מכלי שני או שלישי", כתב קידר לבנט. "בנסיבות אלו מצאנו לנכון לפנות אליך תוך הבעת מורת רוח מגיבוי מוקדם ומלאכותי זה".

שר החינוך אמר בכנס של העיתון "בשבע" כי מטרתם של הרוצחים הייתה לקעקע את המדינה ו"להפיל את המדינה, לפרק את מוסדות מדינת ישראל. הרצח בדומא היה אמצעי כדי להפיל את הציונות הדתית ומדינת ישראל''.

באשר לטענות על עינויים בחקירה אמר בנט: ''החקירות לא סימפטיות כי הם שותקים. אתם מעדיפים להאמין לאיתמר בן גביר או לאיילת שקד? מה קורה לנו?''.

"יש חצי מליון יהודים ביהודה ושומרון, אנשים נפלאים. הציונות הדתית זה רועי קליין ועמנואל מורנו, לא חבורה של אנרכיסטים. האחריות שלנו היא לגדל דור שמאמין במדינה, אנחנו המדינה. אנחנו שרי המשפטים והחינוך. המדינה לא מושלמת ויש לנו אחריות על הכל, אז בואו נתקן'', הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר