זכה לגיבוי מהארגון

מתנדב חרדי: "טיפלתי בקורבן - למרות שהמחבל נפצע אנוש"

מתנדב זק"א סיפר ברשתות החברתיות כי הגיע לזירת הפיגוע בשער יפו והגיש עזרה קודם לפצועים היהודים ולא למחבל, למרות שמצבו היה קשה יותר. זק"א: מחזקים את ידי המתנדב (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מתנדבים בזירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על רקע גל הטרור ששוטף את המדינה בחודשים האחרונים, התפתח ויכוח בין גופי ההצלה השונים בשאלה האם יש להגיש טיפול קודם למחבלים בזירות הפיגועים במידה וחומרת פציעתם קשה יותר מאשר קורבנותיהם היהודים. בעוד במד"א הודיעו כי יגישו טיפול קודם למחבל, בזק"א החליטו להנחות את המתנדבים להגיש סיוע רפואי קודם לפצועים, יהודים או ערבים.

כעת נראה שההנחיה ירדה לשטח, אל המתנדבים. חיים פוקסמן, מתנדב ותיק בארגון זק"א, הגיע היום (רביעי) לזירת הפיגוע בשער האריות, בו נפצעו שלושה יהודים, והחליט לטפל קודם בפצועים היהודים ולא במחבלים למרות שדרגת הפציעה של המחבלים הייתה חמורה יותר.

פוקסמן סיפר על כך ברשתות החברתיות וקיבל על כך שבחים מהגולשים. "לכל השואלים. כשהגעתי היום לזירת הפיגוע בשער יפו בי-ם. הגשתי עזרה לפצועי הדקירות ולא! לא ניגשתי לטפל במחבל ימ"ש! למרות שמצבו היה אנוש!" כתב פוקסמן, וזכה לתמיכה מהגולשים.

הלוחמות שחיסלו את המחבל משחזרות (צילום: דובר המשטרה)

חלק מהגולשים הזהירו אותו שלא להתגאות במעשה, מחשש שתפתח חקירה כנגדו. חשבון הטוויטר הרשמי של זק"א גיבה את פוקסמן, ונכתב שם כי "בדרך כלל כבר בשלב הראשוני בזירה מזוהה המפגע, והמדיניות שלנו היא אכן לתעדף את הנפגעים בטיפול הרפואי".

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא סיפר: "כשאני רואה שכוחות המשטרה זיהו את המחבל כמחבל אז אני ניגש קודם לפצועים ומגיש להם את העזרה. ממש לא מעניין אותי מה מצבו של המחבל".

לדבריו, "כל אלה שמגיבים בצורה צינית הייתי רוצה לשמוע מהם מה הם היו עושים אם הם היו מגיעים לזירת פיגוע והיו רואים חס וחלילה את קרוב משפחתם שוכב על הרצפה פצוע, כשהמחבל לידו גוסס ומצבו אנוש. מה הם היו עושים, מגישים עזרה לקרוב שלהם או קודם למחבל?".

פוקסמן הוסיף, "בזירת תאונה למשל אם מגיע איש כוחות הצלה ורואה קרוב משפחה שלו פצוע בינוני ואחר פצוע קשה אז צריך לטפל לפי חומרת הפציעה, למרות שבשטח לא כל אחד היה פועל כך - אם היה רואה את אח שלו למשל פצוע".

יהודה משי זהב: "ההנחייה שלנו - קודם יהודים אחר כך המחבלים" (צילום: כיכר השבת)

על כך שיש הטוענים כי מתנדבי זק"א כלל אינם מגישים עזרה לפצועים אלא רק מטפלים בהרוגים הוא אומר: "אכן מתנדבי זק"א מטפלים בהרוגים, אבל חלק גדול מאוד ממתנדבי זק"א מגישים גם עזרה ראשונה".

פוקסמן ציין כי "אם בפיגוע היו נפגעים ערבים באורח קשה ויהודים באורח פחות קשה הייתי מטפל לפי חומרת הפציעה, אבל אני לא אטפל קודם ברוצח".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "אנו בהחלט מחזקים אותו. הוא מבצע את הנחיית הארגון - לטפל בקורבנות לפני שמטפלים ברוצח. אנחנו מחזקים את ידיו וגם שאר המתנדבים עשו ויעשו אותו דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר