סיים את השיעור ונרצח

הנרצח בפיגוע: הרב ראובן בירמכר, ר"מ בישיבת אש התורה

הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע בשער יפו בירושלים היום הוא הרב ראובן בירמכר הי"ד, ר"מ בישיבת אש התורה. מנכ"ל הישיבה: "לבנו שבור". ההרוג מירי כוחות הביטחון: עופר בן ארי מי-ם (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
עופר בן ארי והרב ראובן בירמכר. ברקע: זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 ומתוך פייסבוק)

ברוך דיין האמת: הותר לפרסום כי הנרצח בפיגוע בשער יפו בירושלים היום (רביעי) הוא הרב ראובן בירמכר הי"ד, ר"מ בישיבת אש התורה. הרב בירמכר נרצח כאשר יצא מהרובע היהודי לאחר שסיים להעביר שיעור תורה לתלמידיו. הלווייתו תצא בשעה 22:30 מבית הכנסת חניכי הישיבות בטלזסטון והוא ייטמן בהר המנוחות בירושלים.

מנכ"ל ישיבת "אש התורה", סטיב בורג, פנה ברשת החברתית ל"משפחת אש התורה" וסיפר על הטרגדיה הנוראית. "משפחת אש היקרה", פתח בורג את דבריו, "בצער רב אני חייב להודיע ​​לכם על פטירתו של הרב ראובן בירמכר הי"ד, הרבי האהוב שהשתתף בתכנית הספרדית שלנו".

בורג הוסיף וסיפר: "הרב העביר בבוקר שיעור תורה ונרצח בדרכו החוצה מהעיר העתיקה. אני אודע מאוחר יותר על פרטי ההלוויה, בה תשתתף כל הישיבה". לסיום כתב בורג: "מי ייתן והקב"ה יחזק את כולנו בתקופה קשה זו, ויעמיד את כל האחראים לצדק".

מבית החולים נמסר: "פצוע הפיגוע בשער יפו אשר פונה היום להדסה במצב קשה מאוד עם פצעי דקירה מרובים, נפטר הערב מפצעיו למרות מאמצי החייאה ממושכים של הצוות הרפואי. הדסה משתתפת בצער המשפחה".

רגע ההשתלטות על המחבלים

במקביל, הותר לפרסום מוקדם יותר כי ההרוג הראשון בפיגוע הוא עופר בן ארי ז"ל, בן 40, אב לשניים, תושב ירושלים. הרופאים בבית החולים נלחמו על חייו אך נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. מדובר בפצוע ירי שככל הנראה נורה בשוגג על ידי כוחות הביטחון שהיו במקום ופתחו באש לעבר המחבלים.

Horrific: Two Jews Die Al Kiddush Hashem in Terror Attack

מבית החולים שערי צדק נמסר: "למרות מאמצים עילאיים להצלתו, נפטר הפצוע. בית החולים משתתף בצער המשפחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לפיגוע ואמר: "אזרח ישראלי קיפח את חייו היום בהתקפה נוספת של מחבלים. אני רוצה למסור תנחומים למשפחתו וכמובן לשבח את שתי לוחמות מג"ב שפעלו במהירות בנסיבות לא קלות. אנחנו תחת מתקפת טרור מתמשכת. העולם כולו נשטף בטרור פרוע ואנחנו נלחמים בו ואנחנו נגבור עליו".

לוחמות מג"ב משחזרות את חיסול המחבלים (חטיבת דובר המשטרה)

מחקירה ראשונית, הכוללת עדויות של שוטרים ואזרחים עדי ראייה, עולה כי לוחמות מג"ב ירו ופגעו במחבלים. יחד עם זאת, מהמשטרה נמסר כי אחד המחבלים ניסה, גם לאחר הירי, לקום והשתולל באופן מאיים כשהוא עדיין אוחז בסכין.

אזרח שהגיע עם מוט פעל על מנת לסייע בנטרול האיום מצד המחבל וחבט בידו במטרה לשחרר ממנה את הסכין והאיום, בצד שוטר שהמשיך במאבק לנטרולו עד להשתלטות מלאה עליו.

"האזרח נשאר בזירה ונגבתה עדותו. חקירת האירוע תימשך עד לקבלת תמונה מלאה של כל אשר התרחש בזירת הפיגוע" נמסר מהמשטרה.

יהי זכרם ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר