הפנים המכוערות של נערי הגבעות

מחריד: נערי ימין קיצוני חוגגים את רצח עלי דוואבשה בסכינים ורובים

כתב 'ערוץ 10', רועי שרון, פרסם תיעוד מזעזע של נערי הימין הקיצוני כשהם חוגגים בפראות את שריפת משפחת דוואבשה מדומא - עם רובים, סכינים ובקבוק תבערה. כך נראים פני הרוע. צפו (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות "ערוץ 10")

כתב השטחים של "ערוץ 10", רועי שרון, פרסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית תיעוד מטלטל ומזעזע של נערי הימין הקיצוני כשהם חוגגים את שריפתו למוות של התינוק הערבי עלי דוואבשה בדומא. הסרטון שפורסם הערב תועד באמצע חתונה של שני פעילי ימין קיצוני מוכרים.

החוגגים קפצו משמחה לקול השיר עם המילים "נקום אחת משתי עיניי מפלסטין", כאשר חלקם מחזיקים רובים, סכינים ואחד מחזיק אפילו בקבוק תבערה. בשיא האקסטזה נראה אחד החוגגים כשהוא דוקר שוב ושוב את תמונתו של דוואבשה.

על פי הדיווח, עשרות מחבריהם של החתן והכלה הם גם חברים של שלושת העצורים הנחקרים בשב"כ בחשד לרצח שלושת בני משפחת דוואבשה. בתיעוד נראים כלי הנשק עוברים מיד ליד וגם ילדים אוחזים באקדחים. לאחר החתונה, המשטרה והשב"כ החרימו את התיעוד ופתחו בחקירה. בין היתר יחקרו מי העביר רובים צה"ליים ואקדחים ברישיון לידי ילדים.

הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, הגיב לתיעוד המחריד: "יש להוקיע בכל דרך הזדהות נוראה כזו עם מעשה רצח. מעשים שכאלו אינן דרך היהדות, זו התנכרות והתנערות מערכי העם היהודי, מתורת ישראל ומייחודיותו של העם היהודי, ההורים והמחנכים צריכים לקחת על עצמם את המשימה, יחד עם גורמי החוק, לעשות הכל למנוע הזדהות כה מחרידה עם מעשי טרור ורצח מחרידים שכאלו".

פרסום התיעוד עורר כצפוי גל של תגובות נזעמות במערכת הפוליטית. ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) וח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) התעמתו במליאת הכנסת בנושא. לבני תקפה את סמוטריץ' ואמרה כי "אלה האנשים שאתם מפגינים מול השב"כ שלא יחקור אותם. זאת הקבוצה שרוצה להרוס את ישראל היהודית. זו הקבוצה שרוצה להפוך אותנו למדינת שנאה".

סמוטריץ' עזב בזעם את המליאה וטען כי הוא נחרד מהתיעוד לא פחות ממנה. לאחר מכן מסר כי "מי שהשתתף בריקוד המרושע עם תמונתו של תינוק שנרצח בשנתו איבד צלם אנוש ומייצג אידיאולוגיה מסוכנת. כל מי שמשתתף בריקוד שכזה אין מקומו בציונות הדתית, ובגבולות השיח הדמוקרטי הלגיטימי במדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר