מתקנים את העוול

משרד החינוך יעביר 3,517 שקל לאברך ו-1,954 לבן ישיבה

משרד החינוך יעביר בשבוע הקרוב סדרה של תקציבים עבור מוסדות התורה, בהן 1,954 שקל לתלמיד ישיבה, ו-3,517 לאברך כולל. סגן השר פרוש: "קיימנו את הבטחותינו לתקן את העוול" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר שנתיים בהן הממשלה הקודמת התנכלה לעולם התורה בשלל גזירות קשות, בהן קיצוץ דרסטי בתקציבי מוסודת התורה, בשבוע הקרוב יעביר משרד החינוך סדרה של תקציבים עבור מוסדות התורה והחינוך החרדי.

התקציב שיועבר, ישלים את החסר שנוצר לאחר אישור תקציב המדינה לשנת 2015, הכולל תקציב למוסדות התורה בהתאם להסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה.

הסכום הכולל שיועבר באופן חד פעמי בשבוע הקרוב למוסדות התורה יעמוד על 1,954 שקל לתלמיד ישיבה, ו-3,517 לאברך כולל.

סגן שר החינוך , מאיר פרוש, אמר אמש כי "קיימנו בס"ד את הבטחותינו לתקן את העוול המשווע שיצרה הממשלה הקודמת כשקיצצה באכזריות בתקציבי מוסדות התורה והישיבות הקדושות".

פרוש מודה בדבריו לשר החינוך נפתלי נבט ולעוזריוף וכן למנהל אגף מוסדות תורניים מר עמוס צייאדה על "מאמציהם להביא לכך שתקציב הישיבות והכוללים יעבור במהירות האפשרית לחשבונות מוסדות התורה, ולתקן ולו במעט את עוולות הממשלה החולפת שניסתה למחוק כל תמיכה בחינוך היהודי הטהור בארץ ישראל".

בקרב ראשי ישיבות ראשי הכוללים ומנהלי מוסדות התורה ניכרת קורת רוח רבה ואנחת רווחה, נוכח תיקון העוול המשווע לאחר אפליית הישיבות והכוללים בשנים האחרונות.

יצוין כי עוד לפני שהוסכם על ביטול השביתה במשק, מנהל האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך עמוס צייאדה החליט להירתם למשימה להעברת התקציב למוסדות התורה, וזאת, לאחר שהתקציב הועבר למשרד החינוך עם אישור שרי הממשלה וועדת הכספים.

סגן השר שיבח בדבריו את צוות עובדי האגף שעבדו שעות נוספות בכדי להדביק את הפער ולחשב את כל ההפרשים התקציביים המגיעים למוסדות התורה ותלמידי הישיבות.

מלשכת סגן שר החינוך מאיר פרוש נמסר כי החל מהיום ועד ליום שני הקרוב יועברו הסכומים כדלהלן:

  • היום יום חמישי יועברו ההפרשים המצטברים עבור שלושת החודשים, ינואר - מרץ 2015, שיעמדו על סך 501 שקלים לבחור ו-902 שקלים לאברך.
  • ביום שישי יועברו ההפרשים המצטברים עבור ארבעת החודשים, אפריל - יולי 2015, סך של 668 שקלים לבחור ו-1202 שקלים לאברך.
  • ביום ראשון ההפרשים המצטברים יועברו עבור ארבעת החודשים, אוגוסט - נובמבר 2015, ותשלום שוטף לחודש דצמבר סך של 308 שקלים לבחור ו-554 שקלים לאברך, וכן התשלום השוטף בסך של 477 שקלים לבחור, ו-858 שקלים לאברך.

כפי שצוין לעיל, סך כל ההשלמה לתלמידי הישיבות יעמוד על 1,954 שקלים לבחור, ו-3517 שקלים לאברך.

יוזכר כי החל ממחר, יושלמו סכומי התמיכות החודשיות, ויעמדו באופן קבוע על 477 שקלים לבחור ו-858 שקלים לאברך.

כך גם, החל משנת התקציב הבאה יתוקצבו שוב תלמידי חו"ל הלומדים במוסדות התורה, זאת לאחר שהממשלה החולפת, ביטלה לחלוטין את תקציב זה, וסכום התמיכה החודשית לבחור ישיבה יעמוד על 453 שקלים, ו-815 שקלים, לאברך כולל.

איגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים, שיגר מכתב לאגף מוסדות תורניים בראשות עמוס צייאדה, בו נכתב, כי "ראינו לנכון לברך את כל פקידי ופקידות מחלקת הישיבות - על מנהלם, שויתרו על חופשה צפויה של ההסתדרות והתייצבו הבוקר רעננים לעבודה קשה ומתישה, כדי שמוסדות התורה יוכלו לראות את הכסף בבנק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר