הותר לפרסום • כתב אישום

בני דודים ערבים רצו להצטרף לדאעש ותכננו פיגוע נגד חיילים

הותר לפרסום כי שני בני דודים ערבים מאזור נצרת תכננו לצטרף לדאעש, טסו לטורקיה אך חזרו בשל הזוועות, ותכננו לבצע פיגוע בישראל, בעיקר בצומת גולני נגד חיילים. הוגשו כתבי אישום (ארץ)

אילוסטרציה (צילום: מגזין דאביק)

שוב נחשפים פעילי דאעש בישראל: הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר צפון במשטרת ישראל, נעצרו לפני כחודש שני צעירים ערבים המתגוררים באזור נצרת, שרצו להצטרף לדאעש. הבוקר (חמישי) הוגשו נגדם כתבי אישום.

העצורים הם בני דודים, מוחמד עומר בדר חסן - כבן 20, תושב רינה, ואחמד טלאל אחמד סעאידה, כבן 23, תושב אום אל גנם.

מחקירתם בשב"כ עולה כי במהלך מאי 2015 יצאו יחד לטורקיה, כאשר בכוונתם היה להיכנס לסוריה ולהתגייס לכוחות דאע"ש הלוחמים בזירה. לפני שיצאו לטורקיה, סעאידה יצר קשר עם פעילי דאעש בסוריה ובטורקיה וקיבל הכוונה וסיוע כיצד לעבור לסוריה

לאחר נחיתתם בטורקיה, הגיעו השניים לעיר גבול בין טורקיה לסוריה שם נפגשו עם מבריח גבולות מטעם דאעש, שהיה אמור להבריחם לסוריה.

אלא שבעת שהמתינו בקרבת הגבול הסורי, פגשו השניים משפחות של פליטים סורים אשר נמלטו מאימת דאעש. בעקבות סיפורי הזוועה ששמעו והפצרות בני משפחתם לחזור לישראל, נמלכו השניים בדעתם והחליטו שלא להיכנס לסוריה.

אולם גם לאחר חזרתם לישראל המשיכו השניים להיחשף לתכנים אידיאולוגיים קיצוניים של דאעש, ברשת האינטרנט ועל-ידי שיחות עם תומכי דאעש נוספים בישראל. השניים המשיכו לשקול להצטרף לכוחות הלוחמים של דאעש, ומוחמד חסן אף עמד בקשר עם פעיל הארגון מעיראק.

כמו כן, ותוך כדי תהליך ההקצנה שעברו בחודשים האחרונים בהשראת דאעש, החלו השניים לגבש תוכנית לבצע פיגוע בישראל, הם העלו את מחלף גולני כנקודה מועדפת לביצוע הפיגוע, לאור ריכוז גבוה של חיילים שם. כחלק מהתכנית פנה סאעידה לאדם אחר וביקש לרכוש נשק.

בשב"כ אומרים כי "התובנה שהתגבשה על ידי העצורים, לפיה אידיאולוגיית דאע"ש מחייבת אותם לבצע פיגוע ירי כנגד יהודים בתוך תחומי המדינה, ממחישה את הסיכון הרב הנשקף כתוצאה מצירוף בין אידיאולוגיה קיצונית לבין נגישות גבוהה לאמל"ח לא חוקי, וכל זאת תוך פרק זמן קצר".

הבוקר הוגשו על ידי פרקליטות מחוז צפון כתבי אישום חמורים כנגד השניים לבית המשפט המחוזי בנצרת, בחשד לעבירות של מגע עם סוכן חוץ, ניסיון ליציאה למדינת אויב וקשירת קשר לביצוע פשע, תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. כנגד אחמד סעאידה יוחסו בנוסף גם עבירות נשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר