דאגה במערכת הבריאות

שפעת החזירים מכה שוב: אישה נפטרה, 5 נשים מונשמות

אישה חרדית שלקתה בשפעת החזירים נפטרה בבילינסון. 7 נשים מאושפזות בבתי החולים שערי צדק, הדסה וסורוקה, 4 מהן מונשמות. בנוסף גבר אושפז במצב קל. משרד הבריאות קורא לציבור: לכו להתחסן (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

דאגה במערכת הבריאות: אישה חרדית נפטרה לאחר שלקתה בשפעת החזירים ומספר נשים מונשמות בבתי החולים. במשרד הבריאות הזהירו כי נגיף השפעת התפרץ שוב.

האישה, חיה אסתר אריה, בת 53, הועברה לפני כחודש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה וחוברה למכשיר האקמו נפטרה בתחילת השבוע, לאחר שהרופאים נלחמו על חייה. היא סבלה בנוסף ממחלת רקע.

במקביל, בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מאושפזות שלוש נשים בהריון, שהובחנו עם שפעת מסוג H1N1 המכונה "שפעת החזירים".

מבית החולים נמסר כי מצבן של שתיים מהן השתפר והן מאושפזות בבידוד, ואישה נוספת כבת 25 נמצאת במצב קשה, נזקקה להנשמה ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי. לאור מצבה הקשה, הוכנסה אתמול לניתוח קיסרי. התינוק הועבר במצב יציב לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ פגים.

אישה נוספת בת 57, מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי ומונשמת במצב קשה.

בבית חולים שערי צדק בירושלים, מאושפזת אישה כבת 40, מונשמת ומחוברת למכונת לב-ריאה במצב קשה. בנוסף נבדק חשד כי אישה בת 20 המאושפזת בבית החולים לוקה בשפעת.

בנוסף, בבית החולים בהדסה עין כרם מאושפזות 2 נשים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהן. מבית החולים נמסר כי "הן הגיעו במצב קשה אך כיום מצבן יציב, מונשמות ומורדמות".

כמו כן, בהדסה הר הצופים מאושפז מטופל בן 46 אשר הגיע במצב בינוני וכיום מצבו מוגדר קל, לא נזקק להנשמה.

פרופ' דנה וולף, מנהלת היחידה לוירולוגיה קלינית בהדסה, מדגישה את ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות לטיפול בשפעת, לפיהן מומלץ לטפל מוקדם ככל האפשר ב- tamiflu בכל חולה המתאשפז עם שפעת (במקרה של חשד קליני בעונת פעילות השפעת, אין להשהות את הטיפול עד לקבלת תשובת המעבדה). בחולים השייכים לקבוצות סיכון (כדוגמת מחלות רקע כרוניות, דיכוי חיסוני, הריון, או השמנת יתר קיצונית) – מומלץ לטפל ב- tamiflu גם במסגרת הקהילה - כלומר גם אם משחררים אותם מהמיון. "עדיין לא מאוחר לגשת אל רופאי המשפחה ולקבל את החיסון לשפעת", מבהירה פרופ' וולף.

מבתי החולים נמסר כי כל המאושפזים לא חוסנו, למעט הגבר אשר לא ידוע אם חוסן או לא. במשרד הבריאות מזהירים מהתפרצות חדשה של הנגיף וקוראים לציבור ללכת ולהתחסן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר