רצח הרב ראובן בירמכר הי"ד

האבל בישיבת "אש התורה": "זה לא פחות מטלטלה"

ב"אש התורה" אבלים על הירצחו של הרב ראובן בירמכר הי"ד, אחד מרבני הישיבה, בפיגוע אתמול אחד מראשי הישיבה מספר על הטלטלה הקשה והתלמידים סופדים בדמעות לרבם האהוב (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כוחות מיוחדים בזירת הפיגוע, אמש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יום לאחר רציחתו בפיגוע דקירה בשער יפו בירושלים, בישיבת "אש התורה" מתקשים להשלים עם כך שהרב ראובן בירמכר הי"ד שכיהן כר"מ בישיבה, לא ישוב עוד.

הרב בירמכר הי"ד, יצא מהרובע היהודי לאחר שסיים להעביר שיעור תורה לתלמידיו, כשהגיע לשער יפו התנפל עליו המחבל ודקר אותו מספר דקירות, הוא נפצע באורח קשה ובבית החולים נקבע מותו.

התלמידים מספרים על "רב שהיה כמו אבא". לדבריהם, "הוא תמיד התעניין בנו, מעבר ללימוד תורה, גם בחיים הפרטיים. הערצנו אותו משום שהוא היה אדם עניו שברח מהכבוד ורק חיפש איך ללמד אותנו תורה".

הרב יהודה וינברג מראש הישיבה אמר ל"כיכר השבת" כי "אחד מרבני הישיבה נרצח בדם קר. זה לא פחות מטלטלה".

הרב הסביר כי עם הפיגוע המציאות בישיבה השתנתה. "כמובן שבאופן טבעי אנחנו מרעננים כל הזמן את הזהירות. מצד אחד הפיגועים עד היום היו באזורים רחוקים יותר מהישיבה והיה יותר קל לומר לבחורים לא להסתובב שם. היום המציאות השתנתה ואנחנו מזהירים את הבחורים להיזהר ולא לאבד את השגרה".

הרב סיפר כי עם קבלת הידיעה על פציעתו של הרב החלו התלמידים לומר פרקי תהילים בהיכל בית המדרש. "מיד כשקיבלנו את הידיעה על הפיגוע התכנסו לומר פרקי תהילים וערכנו שיחות עם התלמידים וכן עם ההורים מחו"ל כדי להרגיע את כולם כי הם התקשרו מבוהלים".

באשר לצעדים הביטחוניים מאז החל גל הטרור לפני שלושה חודשים והאבידה של אחד מרבני הישיבה, אומר הרב וינברג כי נושא הביטחון מטופל כראוי. "אנחנו נבדוק עם כוחות הביטחון האם שיש סכנה מוחשית ואילו מסלולים אלטרנטיביים יש לתת לתלמידים. אין לנו כל כוונה לשנות את מיקום הישיבה".

"מבחינת הצעדים שאנחנו נוקטים היציאות והכניסות מאובטחות על ידי מאבטחים ומלמדים את התלמידים הגנה עצמית בסיסית", הוסיף.

מנכ"ל הישיבה, סטיב בורג, פנה ברשת החברתית ל"משפחת אש התורה" וסיפר על הטרגדיה הנוראית. "משפחת אש היקרה", פתח בורג את דבריו, "בצער רב אני חייב להודיע ​​לכם על פטירתו של הרב ראובן בירמכר הי"ד, הרבי האהוב שהשתתף בתכנית הספרדית שלנו".

בורג הוסיף וסיפר: "הרב העביר בבוקר שיעור תורה ונרצח בדרכו החוצה מהעיר העתיקה. אני אודע מאוחר יותר על פרטי ההלוויה, בה תשתתף כל הישיבה". לסיום כתב בורג: "מי ייתן והקב"ה יחזק את כולנו בתקופה קשה זו, ויעמיד את כל האחראים לצדק".

מחקירה ראשונית, הכוללת עדויות של שוטרים ואזרחים עדי ראייה, עולה כי לוחמות מג"ב ירו ופגעו במחבלים. יחד עם זאת, מהמשטרה נמסר כי אחד המחבלים ניסה, גם לאחר הירי, לקום והשתולל באופן מאיים כשהוא עדיין אוחז בסכין.

אזרח שהגיע עם מוט פעל על מנת לסייע בנטרול האיום מצד המחבל וחבט בידו במטרה לשחרר ממנה את הסכין והאיום, בצד שוטר שהמשיך במאבק לנטרולו עד להשתלטות מלאה עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר