לא רק רבי נחמן

אלו הם חמשת קברי הצדיקים הפופולריים בחו"ל

בשנים האחרונות הפכו קברי הצדיקים בעולם למוקד לעלייה לרגל עבור אלפי חרדים מכל הזרמים, כמו גם תעשיית תיירות של קבוצות מסורתיות. אספנו בשבילכם 5 קברי צדיקים פופלריים (SmartAir)

טסים לאומן (צילום: כיכר השבת ושאטרסטוק)

בשנים האחרונות הפכו קברי הצדיקים בעולם למוקד לעלייה לרגל עבור אלפי חרדים מכל הזרמים, כמו גם תעשיית תיירות של קבוצות מסורתיות. אספנו בשבילכם את חמשת קברי הצדיקים הפופלריים ביותר בחו"ל.

אומן

קברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה נחשב כציון הפופולרי ביותר בעולם. ראש השנה הוא כידוע החג בו עשרות אלפים עולים להשתטח על ציון מייסד חסידות ברסלב. בשנים האחרונות, מאז נפילת מסך הברזל הרוסי החלו חסידי ברסלב לעלות לציון, כשבהמשך התווספו גם עשרות אלפי בני אדם מהמגזר הכללי המסורתי.

"תיקון הכללי" בערב ראש השנה באומן

למרות הפופולריות הרבה של המקום והחשיבות שחסידי ברסלב מייחסים לעליה לציון, בשנים האחרונות החלו רבנים בכירים בחסידות לקרוא לחסידיהם שלא לטוס לראש השנה לאומן בעקבות בעיות חמורות שמתרחשות במקום. למרות זאת, הציון עדיין פופולרי מאוד הן בראש השנה והן ביום יום.

אוהל הרבי מחב"ד - ניו יורק

אוהל הרבי מחב"ד ברובע קווינס שבניו יורק נחשב גם הוא לאחד מהקברים הפופולריים, כשעשרות אלפי חסידי חב"ד בעיקר פוקדים את הציון במהלך השנה. רבני חב"ד והמשפיעים מסבירים לחסידים על החשיבות של העלייה לציון הרבי לפחות פעם בשנה.

אוהל הרבי (צילום: בנצי ששון)

יום השנה לפטירת הרבי ב-ג' תמוז הוא היום בו עולים כ-50,000 חסידים מהעולם לציון, אך גם בתקופת החגים בתשרי וכן בתאריך י' שבט, בו התמנה הרבי לאדמו"רות הם ימים שלכבודם עולים אלפים בכל העולם לציון, על פי הערכות בחסידות כ-300,000 חסידים עולים לציון מדי שנה.

ליז'נסק

קברו של רבי אלימלך מליז'נסק בפולין הפך גם הוא בשנים האחרונות לפופולרי במיוחד, כשהעלייה לציונו צוברת פופולריות רבה בקרב הקהילות החסידיים. עיקר העלייה לציון מתרחשת ביום השנה (הייארצייט) של רבי אלימלך מליז'נסק בכ"א באדר, אז פוקדים אלפי חסידים את הציון.

בנוסף, בשנים האחרונות החלו מספר אדמו"רים גדולים לעלות לציון בליווי עשרות או מאות חסידים שמצטרפים אליהם, מה שגורם לחסידים גם לעלות לציון במהלך השנה.

מז'יבוז' / האניפאלי

קברי מייסדי החסידות "הבעל שם טוב" במז'יבוז', רבי זושא מהאניפאלי והמגיד ממזריטש בעיר האניפאלי נחשבים גם הם כמוקדי עלייה לרגל, כשבמהלך השנה מתקיימות לא מעט נסיעות מסודרות של קבוצות, בעיקר מהמגזר החסידי שעולות לציונים.

ציון הבעל שם טוב (צילום: אהלי צדיקים)

ראדין

קברו של בעל ה"חפץ חיים" בראדין בבלארוס הפך למוקד עלייה לרגל בשנים האחרונות, והעלייה לציון צוברת פופולריות רבה. רבנים וראשי ישיבות החלו לעלות לציון בשנים האחרונות כשהם סוחפים אחריהם את תלמידיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר