אגוז נפרדת מ"גולני" ועוברת לחטיבת הקומנדו

20 שנה לאחר שהוקמה יחידת 'אגוז' תחת פיקודה של החטיבה החומה, חטיבת גולני נפרדה אמש מהיחידה המיוחדת שתעבור לחטיבת הקומנדו החדשה שהוקמה בחודשים האחרונים (צבא)

(צילום: דובר צה"ל)

היסטוריה בגולני: 20 שנה לאחר שהוקמה יחידת 'אגוז' תחת פיקודה של החטיבה החומה, חטיבת גולני נפרדה אמש (חמישי) מהיחידה המיוחדת שתעבור לחטיבת הקומנדו החדשה שהוקמה בחודשים האחרונים.

לפני כחצי שנה הורה הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט על הקמת חטיבת הקומנדו שתזכה לשם חטיבה 89 של חיל הרגלים, והחטיבה החדשה מאגדת תחתה את יחידת מגלן שהייתה בחטיבת הצנחנים, את יחידת דודבן (מסתערבים) שהייתה תחת פיקודה של אוגדת איו"ש, את יחידת רימון שתחת פיקודה של חטיבת גבעתי ואת יחידת רימון.

בראש החטיבה החדשה שמאגדת את היחידות המיוחדות של חיל הרגלים עומד אלוף משנה דוד זיני, היא כפופה לעוצבת האש. החטיבה החדשה אמורה לבצע את כל המשימות המיוחדות של חיל הרגלים, ופועלת במקביל לכוחות המיוחדים של חילות האוויר (שלדג), הים (שייטת 13, ילת"ם) אמ"ן (סיירת מטכ"ל) הנדסה (יהל"ם) ותותחנים (מיתר).

מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן אמר כי: "היחידה הייתה לבשר מבשרה של חטיבת גולני ולענף נוסף מעץ הזית שלה ב-20 השנים האחרונות. יחידת אגוז הצמיחה לוחמים ומפקדים מקצועיים מאין כמותם והיוותה חלק משמעותי של החטיבה בלחימה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר