סערת הפגיעה בגדולי ישראל

מרן הגר"ח קנייבסקי: "לא להגיב; למשוגעים לא יועיל כלום"

מקורביו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שאלו האם יש להגיב על דברי הגר"י קלמנוביץ נגד גדולי ישראל, ונענו שלא. "זה לא יעזור, למשוגעים לא יועיל כלום", התבטא בחריפות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
"לא להגיב". מרן הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם)

הסערה סביב הפגיעה בגדולי ישראל נמשכת: מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי הורה שלא להגיב והתבטא בחריפות כי "למשוגעים לא יועיל כלום".

עוד בנושא:

בשבוע האחרון פנו מספר פעמים מקורביו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בשאלה האם יש להגיב על דבריו החריפים של הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, שנאמרו על ידו כנגד גדולי ישראל, במהלך העצרת של "העדה החרדית" ו"הפלג הירושלמי", שהתקיימה בירושלים כנגד חוק הגיוס המתוקן.

מרן הגר"ח הורה שלא להגיב על כך ובאחת הפעמים אף התבטא בלשון חריפה ואמר כי "זה לא יעזור". מרן שר התורה הוסיף ואמר כי "למשוגעים לא יועיל כלום".

בסוף השבוע פורסם בעקבות דברי הרב קלמנוביץ, כתב ראש ישיבת סלובדקה הגאון רבי דב לנדו מכתב חריף, אלא שבהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן המכתב נגנז.

היה זה כאשר עלו אל מעונו של הגר"ד לנדו, תלמידיו, רבי פנחס איתן, רבי שמעון איינשטיין ובהמשך אף האב"ד הגר"י סילמן כשמאחורי הקלעים היה מעורב גם הגרמ"ה הירש מראשי ישיבת סלבודקא. הגר"ד לנדו התבטא על הדברים ואמר כי "הדברים הללו מבהילים ממש".

לאחר התייעצות ממושכת, החליט הגר"ד לנדו כי הוא כותב מכתב בו הבהיר כי קיבלנו מרבותינו גדולי הדורות ובראשם מרן בעל החזו"א, כי הדרך להתנהל אל מול השלטונות המבקשים להרע עם עולם התורה היא אך ורק ע"י הידברות עד כמה שניתן וכן נהג מרן החזון איש ביחס לגזירת הגיוס כפי שיודעים כל גדולי תלמידיו.

הגר"ד לנדו כתב, כי יתאר לעצמו כל אב לבן האם היו רוצים לקחת את בנו לצבא האם לא היה מנסה להידבר עימהם. ואילו היו מציעים לדחות את הגזירה ב-7 שנים וודאי היה שמח על כך.

בשלב זה כתב הגר"ד לנדו על הנהגת הדור המצויה בידי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הנוהג בדרכו של מרן החזון איש ומנהיג את כלל ישראל במסירות ובאחריות וביראת שמיים.

הגר"ד לנדו התיחס לדבריו של הגר"י קלמנוביץ וכתב כי "כמה מצער לשמוע שהיו כאלו שפערו פיהם ודיברו דברי בלע נגד גדולי הדורות זצ"ל ושליט"א וצריך לדעת שדברים אלו עוקרים את הכל מהשורש ועד היסוד".

אלא שלאחר ניסוח המכתב, הגיעה לאוזניו של הגר"ד לנדו הידיעה כי דעתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הינה שאין להגיב לדברים שנאמרו בהפגנה נגד גדולי ישראל ולכן ביקש לשמוע את דעתו. לאחר ששאלו שוב את מרן ראש הישיבה, הורה מרן הרב שטיימן שלא להגיב אך הוסיף כי "אולם באם ר' דב סבור אחרת הרי שיעשה כהבנתו". והגר"ד לנדו החליט לגנוז את המכתב כרצונו של מרן ראש הישיבה.

כזכור הרב קלמנוביץ, מזקני הרבנים בבני ברק, הביע את דעתו מספר פעמים במהלך השנתיים האחרונות כנגד "גזירת הגיוס" וכנגד דרכי הפעולה של גדולי ישראל בסוגיה.

בהפגנה שנערכה ביום רביעי האחרון נאם הגר"י קלמנוביץ בחריפות ואמר על גדולי ישראל כי "לא יעזור להם שיש להם כאילו סיוע מבעלי התוארים המנופחים והמדומיינים, שר היראה, שר התורה, שר החסידות, רשכבה"ג, מרן, רבנן, זה לא יעזור להם כלום וכלום. עגלי הזהב נשאר עבודה זרה על אף כל ההיתרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר