איך להתמלא באנרגיות תוך דקות בלי קפה או שוקולד

11 דברים שאתם יכולים לעשות כאן ועכשיו כדי להתמלא באנרגיות ולהרים את מצב הרוח. ולא, אנחנו לא מדברים על קפה ושוקולד שיחבלו באיזון הקלוריות ושעות השינה שלכם, אלא על דברים פשוטים בהרבה. המדריך לאנרגיה (אימון אישי, משפחה)

חיה כהן | כיכר השבת |
יש לך קצת אנרגיות להלוות לנו? (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

תיבת המייל שלכם מתפוצצת, מהבוקר אתם מתקתקים עבודה ומאגר הכוחות שלכם מחרחר. במילים אחרות, הסוללה שלכם עומדת להיגמר ואתם זקוקים למילוי מחדש.

הנה רשימה של 11 דברים שאתם יכולים לעשות כאן ועכשיו כדי להתמלא באנרגיות ולהרים את מצב הרוח. ולא, אנחנו לא מדברים על קפה ושוקולד שיחבלו באיזון הקלוריות ושעות השינה שלכם, אלא על דברים פשוטים בהרבה.

למלא אותו פעם אחת, ופשוט להשאיר מול העיניים (צילום: shutterstoc)

הביטו על משהו אדום

שמרו בסמוך לשולחן העבודה שלכם עציץ עם פרחים אדומים, ציור בגוונים אדומים או ספל קפה אדום שתמלאו רק פעם אחת ביום, ופשוט תשאירו אותו שם מולכם, זמין להתבוננות מידית כשאתם מרגישים מנומנמים.

נשמע מוזר? מחקרים מוכיחים כי להביט על משהו אדום תורם למיקוד, בעיקר לפני משימות הדורשת ריכוז במגוון פרטים.

אפקט של קפה, מינוס הקלוריות (צילום: shutterstoc)

לעסו מסטיק

בחרו במסטיק מנטה ללא סוכר - זו דרך מוכחת לשמור על ערנות כשהיא מתחילה להתנדף.

נמנום - מינימום 15 דקות ולא יותר מחצי שעה! (צילום: shutterstoc)

נמנמו 15 דקות

אם אתם יכולים ויש לכם את התנאים הדרושים, שכבו לנמנם במשך מינימום 15 דקות אבל לא יותר מ-30 דקות. אחרי חצי שעה השינה עמוקה יותר, אתם תקומו מטושטשים והתפקוד שלכם בהמשך היום עלול להיפגע. אגב, מלבד לעורר אתכם, לנמנום קצר יש יתרונות נהדרים אפילו יותר.

תתחילו לזוז

וב"לזוז" אנחנו מתכוונים גם להימתחות קצרה ליד שולחן העבודה.

שבו זקוף

אם רמת האנרגיה שלכם צונחת ככל שהיום מתקדם, יתכן שהסיבה נעוצה ביציבה שלכם. במחקר שנערך על ידי אוניברסיטת סן פרנסיסיקו, תלמידים שהלכו ברישול, גררו רגליים ו"נמרחו" על כיסאות הלימודים, חוו ירידה גבוהה ברמות האנרגיה לאורך היום מאשר תלמידים שהתנהלו בזקיפות.

אוויר צח ואור טבעי (צילום: shutterstoc)

צאו החוצה

בוהים במסך המחשב שמונה שעות ברציפות? לא פלא שאתם מותשים. קחו הפסקה מאורות הנאון וצאו החוצה לשאוף אוויר צח ואור טבעי. השינוי הקטן הזה יחזיר אתכם לעבודה מאוששים ורעננים יותר.

צפו בסרטון מצחיק

עובדה: אף אחד עוד לא נרדם תוך כדי צפייה בסרטון מצחיק (ואם כן, הסרטון לא היה מצחיק). מחקרים (וניסיון אישי) מוכיחים שצחוק מקפיץ מידית את מדד הערנות. קחו לכם כמה רגעים לצפות בסרטונים מצחיקים, למשל זה.

הנמיכו את החימום

הורידו את הטמפרטורות במזגן או כבו את החימום. גם אם תדרשו להוסיף סוודר או לחוש לא נעים במיוחד, זה דרך מעולה לא להירדם על שולחן העבודה.

הדליקו את האור

הימנעו מישיבה בסביבה חשוכה, הדליקו כמה שיותר אור ופתחו את הווילונות. האור הוא אויב בעל כוח מול תחושות נמנום ועייפות.

לכו על טבעיים (צילום: shutterstoc)

אכלו שקדים

השקדים מכילים מגנזיום שמסייע לגוף לעכל את הגלוקוז טוב יותר ומגבירים ערנות. אכלו שקדים בצורתם הטבעית, לא מלוחים ולא מתוקים, כנשנוש צהריים בריא.

אין קץ לאנרגיות (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

תרקדו. כמו ליפא, למשל

ההמלצה הכי טובה? שימו שיר מקפיץ ואם התנאים מאפשרים, בצעו הופעת יחיד מול עמיתכם לעבודה. צרפו אותם לריקוד והביצועים הכלליים במשרד יזנקו פלאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר