בעקבות "כיכר השבת"

דרעי על טענות האברכים: "הקצבאות שייכות לראשי הכוללים, לא לאברכים"

בראיון למהדורה המרכזית ב"קול חי" הגיב יו"ר ש"ס לטענות אברכים שהובאו ב"כיכר השבת" ולפיהן הם לא מרגישים את הגדלת התקציב לכוללים. לדבריו: "ראשי כוללים נתנו כסף שלא היה להם" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: אלכס קולמויסקי)

בעקבות ההאשמות שהשמיעו אברכים הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת" על כך שלמרות הדיווחים על הישגי הח"כים החרדיים בהגדלת תקציבי הישיבות והכוללים, הרי שהדבר אינו מתבטא בהעלאת סכומי המילגה החודשית לאברכים, הגיב הערב השר אריה דרעי יו''ר ש"ס לטענות בראיון למהדורה המרכזית ברדיו קול חי ואמר כי "הקצבאות לא שייכות לאברכים אלא לראשי הישיבות והכוללים".

לדבריו של השר דרעי: "הם (ראשי הישיבות והכוללים. י.כ) בזמנים הקשים נתנו את הכסף למרות שלא היה להם. אני לא נכנס לזה בשום אופן". דרעי הוסיף ואמר כי "ראשי הישיבות מספיק אחראים".

בשיחה עם כיכר השבת מצדיקים הערב ראשי כוללים ומוסדות את תשובתו של דרעי לאותם אברכים. אחד מהם הוסיף: "מדובר בטענות מגוחכות על גבול האבסורד. הרי אנחנו היינו אלו שספגנו את הקיצוצים התקציביים במהלך השנתיים הקשות של גזירות הממשלה הקודמת. עשינו הכל על מנת שהאברכים לא יצטרכו לשאת על עצמם את הקשיים הללו".

"כיתתנו רגליים אצל תורמים בחו"ל, לקחנו הלוואות בבנקים על מנת לשלם את המילגות בזמן והשתדלנו שלא לקצץ במשכורות. עכשיו כשבאה הרווחה בזכות הנציגים החרדיים עלינו להחזיר חלק מהחובות שהצטברו ובנוסף עם הזמן נשתדל כמובן גם לעלות את המילגה. לבוא בטענות יומיים אחרי ההישג כשהכסף עוד לא הגיע אלינו? זו חוצפה של ממש ואפילו חוסר אחריות".

שלא לציטוט, אמרו גורמים המעורים בנושא כי בנוגע לכוללים שאכן קיצצו לאברכים בתקופת הממשלה הקודמת, הטענות אכן מוצדקות. אולם לדבריהם, מרבית ראשי הכוללים ומנהלי המוסדות ספגו בעצמם את הקיצוצים ולפיכך כעת מגיע להם "ליהנות מפירות ההישגים של נציגי הציבור".

יצויין, כי במרבית הרשתות הגדולות של הכוללים העלו לאברכים את המילגות, כך שמדובר במיעוט מקרב האברכים שחשים עצמם מקופחים שלא בצדק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר