"פעל מתוך עוינות ליהודים"

27 חודשי מאסר למחבל שידה רימון לעבר ישיבה

בית המשפר גזר את דינו של מוחמד חאפז קונדוס ל-27 חודשי מאסר בפועל בנוסף ל-13 חודשי מאסר על תנאי לאחר שהורשע בעסקת טיעון בזריקת רימון הלם לעבר ישיבה ביפו (חוק ומשפט)

בניין הישיבה ביפו (צילום: google.maps)

בית המשפר גזר הבוקר (שלישי) את דינו של מוחמד חאפז קונדוס ל-27 חודשי מאסר בפועל בנוסף ל-13 חודשי מאסר על תנאי לאחר שהורשע בעסקת טיעון בזריקת רימון הלם לעבר ישיבה ביפו.

על פי כתב האישום מוחמד חאפז קונדוס קיבל לחזקתו רימון הלם, והחזיקו ברשותו עד ליום 01.09.2015 כשהוא מוחבא בגינה ציבורית. ביום 01.09.2015 הגיע הנאשם רכוב על קטנוע עם לוחיות רישוי מוסתרות, כשהוא נוהג בקטנוע ללא רישיון מתאים לרח' טולוז בתל אביב.

במהלך הנסיעה, השליך הנאשם את רימון ההלם מבלי לשחרר את הנצרה לעבר חצר מבנה הנמצא ברחוב טולוז 16, בו פועלים בית כנסת וישיבת הסדר.

לאחר שהשליך את הרימון, איבד קונדוס את שיווי המשקל על הקטנוע כתוצאה מנהיגה בחוסר זהירות, במהלכו פגע בשני כלי רכב חונים וגרם להם נזק. כתוצאה מאיבוד השליטה הנאשם נפל מהקטנוע ונחבל. בסיוע אזרחים שנכחו במקום שב הנאשם לרכוב על הקטנוע ונמלט מן המקום.

על פי כתב האישום, קונדוס זרק את הרימון לעבר הישיבה בשל עוינותו כלפי יהודים חובשי כיפות סרוגות באשר הם, בהיותם להשקפתו "מתנחלים" שברצונם להשתלט על שטחי הארץ, ומתוך מטרה לאיים על באי הישיבה ולגרום להם ולדומיהם לעזוב את העיר.

בגזר הדין כתב השופט כי "בענייננו, הנאשם פעל מתוך עוינות כלפי ציבור היהודים חובשי הכיפות הסרוגות, במטרה לאיים על באי בית הכנסת והישיבה ולגרום להם ודומיהם לעזוב את העיר. ועוד, הנאשם נהג בחוסר זהירות ברכב בו לא היה מורשה לנהוג, ובנהיגתו גרם לנזקי רכוש".

"פעולתו של הנאשם נבעה והונעה ממקור אחד, והוא שנאה יוקדת לאותם אנשים, יהודים חובשי כיפות סרוגות, שהעיזו, מבחינתו, להתיישב ביפו, לקיים מצוות וללמוד תורה. הנאשם נטל נשק חם והשליכו לעברם, ובכך ביטא את טינתו הרושפת כלפיהם. הנאשם לא הכיר את האנשים במקום. די היה לו שמדובר ביהודים חובשי כיפות כדי להובילו לעשות מעשה של זריקת רימון הלם לעברם. מטרת הנאשם הייתה לאיים על אותם באי הישיבה ובית הכנסת עד שייטלו מטלטליהם ויעזבו את העיר יפו", הוסיף השופט.

למרות זאת כתב השופט כי "עם זאת, חשוב להדגיש כי הנאשם השתמש בנשק אשר מעצם טבעו אינו יכול להמית או לגרום לחבלות קשות, אלא נועד בעיקרו להפחדה. הנאשם נמנע מלהוציא הוציא את נצרת רימון ההלם טרם השלכתו לעבר החצר".

בית המשפט קבע כי לנאשם עבר פלילי מכביד ביותר, בין היתר בעבירות ביטחוניות חמורות. ועל כן נגזר דינו של קונדוס על פי הסדר הטיעון ל-27 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי פסילת רישיון נהיגה, מאסר על תנאי וקנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר