זעזוע בעיר ללא הפסקה

הפך לסמל 'מאבק השבת' בתל אביב והותקף בידי צעיר חילוני

מוריס ברמר בן ה-84, בעל מכולת בתל אביב, הפך לסמל המאבק למען שמירת השבת. השבוע, הוא הותקף בידי צעיר חילוני רק בשל שמירת השבת. צעיר דתי שניסה להפריד הותקף אף הוא (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מוריס ברמר (באדיבות המשפחה)

המאבק על השבת בתל אביב: מוריס ברמר בן ה-84 - בעל המכולת התל אביבית שהפכה לסמל המאבק למען השבת, הותקף בידי צעיר חילוני רק בשל מאבקו למען השבת.

הצעיר הגיע אל המכולת בשעות הבוקר של יום שלישי ולעיני אשתו תקף אותו כשהוא מבהיר כי עושה זאת בשל שמירת השבת והחלטתו לצאת למאבק יחד עם בנו קובי לטובת בעלי המכולות שומרי השבת.

צעיר דתי שהבחין במתרחש ניסה להפריד ולהגן על ברמר אך לרוע מזלו גם הוא הפך לקורבן והוכה עד זוב דם. מוריס סירב להתפנות לבית החולים, למרות שנפצע.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר בנו קובי על שהתרחש: "נכנס אדם חילוני לחנות ושאל 'אתה מכולת ששומרת שבת?', ואז החל להכות את אבי עם אגרופים. בחור דתי שראה את המתרחש ניסה להפריד אבל גם הוא הותקף באופן קשה".

קובי מספר כי אביו "צריך טיפול פסיכולוגי בעקבות האלימות" . לדבריו, "הוא לא רגיל לזה, הוא רגיל לעבוד ובגיל 84 שתוקפים אותך זה קשה. ההורים שלי יושבים ולא מאמינים שזה קרה".

למרות זאת הוא אומר כי אביו שב לחנות. "הוא יוצא מהבית ולא נותן לזה להשתלט עליו", מספר קובי.

על עצם התקיפה אומר קובי ברמר כי הם לא מתכוונים להפסיק את מאבקם לטובת השבת והוסיף כי "זו בושה וחרפה שבגלל שאנשים נלחמים על השבת, אחרים נלחמים בהם. במיוחד שאותם תוקפים מדברים כל היום על שלום".

קובי מספר כי "אבא שלי נתן לי לנהל את מאבק השבת על חשבון החנות למרות שיש מחיר כלכלי ואנשים פה שונאים אותנו. אפילו שמו לי רימון מתחת לרכב אבל כשהגיעו לתקוף את אבא שלי זה מכעיס מאוד".

בעל המכולת אומר כי הם תולים תקוות בשר הפנים החדש שיעשה סדר למען השבת. "אני מקווה שאריה דרעי כשר פנים לא יפחד ויוכיח שהוא יהודי חם ויחזיר את הכבוד לשבת וליהדות ולא יהיה שפוט בשמאל. הם אומרים שהוא לא יעז לעשות כלום והם אומרים שבגלל היותו דתי הוא לא יעשה כלום לטובת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר