הדליק נר לזכר הנרצחים

נתניהו בזירת הטבח: "מצפה מהערבים לגנות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב לזירת הפיגוע הרצחני בתל אביב בו נורו למוות שני בני אדם, קרא לח"כים הערבים לגנות את הרצח ללא גמגום והבטיח תכנית למלחמה בפשיעה הערבית (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו מדליק נר לזכר הנצפים (צילום: אלי סגל, ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (מוצאי שבת) לזירת הפיגוע הרצחני ברחוב דיזינגוף בתל אביב בו נורו למוות שני בני אדם וקרא לחברי הכנסת הערבים "לגנות את הרצח ללא גמגום".

"אתמול היה כאן רצח מתועב, אכזריות בלתי נתפסת. צעירים שכל חייהם לפניהם, בגיל של הילדים שלי, יושבים לתומם לחגוג יום הולדת והם נרצחים בדם קר. אני מבקש לשלוח תנחומים מקרב לב למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה שלמה ומהירה לפצועים. אנחנו מתפללים לשלומם".

"משטרת ישראל והשב"כ פועלים ללא לאות לתפוס את הרוצח. אני קיבלתי עכשיו תדרוך מקיף על כל פעולתם, הם עושים זאת עם מיטב הכוחות והיכולות של זרועות הביטחון של מדינת ישראל. תמונתו של הרוצח פורסמה, יפורסמו גם תמונות נוספות שלו. אנחנו עיבינו כוחות בכל האזורים הרלוונטיים. אני מבקש מהציבור ערנות מרבית".

(צילום: חיים צח, לע"מ)
(צילום: חיים צח, לע"מ)
(צילום: חיים צח, לע"מ)

"אני מעריך את הגינויים לפשע שהושמעו בציבור הערבי. אני חייב להגיד שאני מצפה מכל חברי הכנסת הערבים, כולם בלי יוצא מהכלל, לגנות את הרצח, ללא גמגום, ללא צחצוחי לשון. רצח הוא רצח, צריך להוקיעו ולפעול נגדו מכל צד שהוא".

"מקרב אזרחי ישראל המוסלמים יש הרבה גורמים שיוצאים נגד האלימות ומשוועים לכך שתהיה אכיפת חוק מלאה ביישובים שלהם. עם זאת כולנו יודעים שיש הסתה פרועה של האיסלאם הקיצוני נגד מדינת ישראל במגזר הערבי. הסתה במסגדים, הסתה במערכות החינוך, הסתה ברשתות החברתיות. אנחנו פועלים בתקיפות נגד ההסתה הזאת, כפי שעשינו כשהוצאנו אל מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ואת תנועת ה"מוראביטון". אינני מוכן לקבל שתי מדינות בישראל, מדינת חוק לרוב אזרחיה ומדינה בתוך מדינה לחלק מאזרחיה במובלעות שאין בהן אכיפת חוק. יש בהן הסתה איסלאמיסטית ויש בהן נשק בלתי חוקי למכביר שלעתים תכופות יורים בו באירועים, בחתונות, בשמחות וגם באירועי פשע בלתי פוסקים, העידן הזה הסתיים".

עוד אמר נתניהו כי "גיבשתי תוכנית עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה, תכנית עם הרבה כסף, הרבה משאבים. אנחנו נגדיל באופן דרמטי את שירותי אכיפת החוק במגזר הערבי. ישראל תאכוף את החוק ואת ריבונותה בכל חלקי המדינה - בגליל, בנגב במשולש, ובכל מקום. נקים תחנות משטרה חדשות, נגייס עוד שוטרים ניכנס לכל היישובים ונדרוש מכולם נאמנות לחוקי המדינה. אי אפשר לומר 'אני ישראלי בזכויות ופלסטיני בחובות'. מי שרוצה להיות ישראלי שיהיה ישראלי עד הסוף, גם בזכויות וגם בחובות, והחובה הראשונה והעליונה היא לציית לחוקי המדינה".

יוצא מקניות ומתחיל לרצוח (מצלמות אבטחה)

לדבריו: "אני רואה בחיוב את ההשתלבות הגוברת בצבא, בשירות האזרחי בכל חיי המדינה של הקהילה הנוצרית, הקהילה הדרוזית, הבדואים בצפון וגם בתוך הקהילה המוסלמית. אני קורא לכל אזרחי ישראל, ובייחוד לאזרחי ישראל המוסלמים ללכת בדרך הזו: דרך של שילוב, דו קיום ושלום ולא בדרך של הסתה, שנאה וקנאות. כולנו אזרחי המדינה, כולנו מחויבים לשמור עליה ועל חוקיה".

במקביל, אלפי אנשי ביטחון ממשיכים גם הערב במרדף אחר המחבל שהצליח להימלט מהזירה בה טבח בני בני אדם ופצע מספר בני אדם נוספים. במהלך סוף השבוע הותר לפרסום כי נרצחי הפיגוע הם אלון בקל בן ה-26 מתל אביב ושמעון רוימי בן ה-30 מאופקים.

סגן ניצב הילה חמו, דוברת משטרת מחוז תל אביב מסרה מוקדם יותר כי "מדובר באירוע קיצון מורכב וייחודי, שבו אלמוני חמוש יצא למסע טבח חסר אבחנה בלב רחוב הומה. מיד עם קבלת הדיווח הראשוני המשטרה פצחה במאמץ עליון, בדגש למהלכים מודיעיניים וחקירתיים רחבי היקף, בצד תגבור כוחות מאסיבי באזור. לשטח הוקפצו יחידות מיוחדות, המתמחות באיתור מפגעים ובנטרולם כשהמאמץ המרכזי הוא לאתר את המפגע ולנטרלו".

עוד נמסר כי "המצוד אחר המפגע ימשיך עד לרגע מעצרו. מתחילת האירוע מבוצעות, מסביב לשעון, פעולות מודיעין וחקירה מגוונות בשיתוף פעולה עם יתר גופי הבטחון במטרה לחשוף את מלוא מימדי האירוע, לרבות האפשרות לקורבן בזירה נוספת".

המשטרה ביקשה מהציבור "להמשיך ולגלות עירנות, לא להסס ולדווח מיד על כל תרחיש או אדם חשוד. בכל שטח שבו תתבצע פעילות משטרתית יש להקפיד ולהישמע להוראות השוטרים במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר