כך נרצחו בני משפחת דוואבשה

תצפת, הכין בקבוקי תבערה והגיע לרצוח: זהו הנאשם בדומא

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד עמירם בן אוליאל הנאשם ברצח משפחת דוואבשה בכפר דומא. כתב האישום חושף את התיכנון עם קטין נוסף, ההגעה לכפר וההצתה כנקמה על פיגוע (חדשות)

הנאשמים: בן אוליאל והקטין (צילום: מתוך ynet)

פרשת הרצח בכפר דומא • הותר לפרסום: הפרקליטות הגישה היום כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בלוד, נגד עמירם בן אוליאל, בן 21, תושב ירושלים, החשוד כי ביצע את רצח שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, ונגד קטין בן 17, החשוד כי תכנן איתו את הפיגוע.

נגד בן אוליאל, הוגש כתב אישום המייחס לו, שלוש עבירות רצח, שתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. הקטין מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

כתב האישום חשף את אופן ביצוע הרצח וקובע כי בן אוליאל ביצע לבדו את הפיגוע. "כוונת הנאשמים בביצוע הפיגוע הייתה להמית אנשים ששוהים בבתים".

בני משפחת דוואבשה שנרצחו (רפרדוקציה: חסן שעלאן - ynet)

על פי כתב האישום, במהלך יולי 2015 קשרו שני הנאשמים קשר לבצע פיגוע נגד ערבים כנקמה על הירצחו של מלאכי רוזנפלד הי"ד בסמוך לצומת קידה, ליד דומא. בן אוליאל והקטין נפגשו במאחז גאולת ציון ושוחחו על דרכי הנקמה.

בהמשך נפגשו הנאשמים במאחז "יישוב הדעת", ותצפתו לעבר כפר דומא ומג'דל בני פדל שסמוך לו, ושוחחו על מטרות אפשריות לביצוע הפיגוע. כמו כן הם שוחחו ביניהם על אודות האפשרות להצית בתים בשני היעדים הללו באותו מועד.

הקטין ביצע תצפיות לעבר הכפרים, מצא כי מחברים ביניהם כביש ומטעים, והודיע לבן אוליאל כי ניתן לבצע פיגוע כפול. הם סיכמו לבצע את הפיגוע בדומא ואם יתאפשר לבצע פיגוע נוסף במג'דל בני פדל.

השנים סיכו להיפגש בלילה שבין ה-30 ל-31 ביולי במערה במאחז יישוב הדעת, וכי בן אוליאל יביא את הציוד הנדרש. בן אוליאל אכן הכין את האמצעים: שני בקבוקים מלאים בנוזל דליק, סמרטוטים, מצית, קופסת גפרורים, כפפות ותרסיס צבע שחור. את האמצעים הללו הכניס בן אוליאל לתיק שהושאר על ידו בסמוך לביתו.

הקטין לא הגיע, בן אוליאל יצא למסע הרצח

ביום ה-30 ביולי בשעה 23:00 יצא בן אוליאל מביתו במאחז גאולת ציון, כשהוא לבוש במכנסים ושתי חלצות כהות, והגיע למערה במאחז יישוב הדעת. באותו הזמן, הקטין בילה עם צעירים אחרים במאחז "הבאלדים".

במהלך הערב הוא עזב את המקום במטרה לחבור לבן אוליאל, אך מסיבה שאינה ידועה הוא לא הגיע למקום, לאחר שבן אוליאל המתין במשך כשעה הוא החליט לבצע לבדו את הפיגוע והחל ללכת לכיון כפר דומא.

משהגיע לדומא, הסיר את אחת החולצות וקשר אותה סביב ראשו, בנוסף עטה כפפות על ידיו. בכדי להגביר את אפקט ההרתעה הוא החליט לבצע את הפיגוע במרכז הכפר. הוא הגיע לבית של מאמון דוואבשה והבית הסמוך של סעד וריהאם דוואבשה, ומצא כי הם נראים כמי שמתגוררים בהם.

בן אוליאל טיפס על הגדר, פתח חלון בבית של מאמון, הוציא מתיקו את הבקבוקים והסמרטוטים, והכניס את הסמרטוט לתוך הבקבוקים. הוא הדליק את אחד הבקבוקים והשליך אותו לתוך ביתו של מאמון מתוך כוונה לרצוח את יושבי הבית, כתוצאה מכך החל הבית לבעור באש.

הבית השרוף (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

הוא עבר לבית הסמוך, ופתח את החלון של חדר השינה, הדליק את בקבוק התבערה השני והשליך אל תוך הבית, הבקבוק התנפץ על הסורגים והאש החלה לבעור. ברגע זה בן אוליאל נמלט מהמקום בריצה.

האש אחזה בכל ארבעת בני המשפחה. סעד וריהאם ברחו מן הבית, הילד אחמד הצליח להגיע לפתחו והתינוק עלי נותר במיטתו בתוך הבית שעלה באש. שכנים שהגיעו למקום פינו את סעד, ריהאם ואחמד לטיפול רפואי כשהם במצב קשה. בגלל האש לא ניתן היה להוציא את עלי מהבית עד שהגיעו כוחות כיבוי אש למקום.

האב מת מפצעיו שמונה ימים אחרי ההצתה והאם מתה מפצעיה חודש אחרי. מצבו של הבן אחמד, שאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, השתפר.

ההורים: מזועזעים, חפותו תתברר בבית המשפט

אביו של בן אוליאל, המשמש כרב היישוב כרמי צור, פרסם יחד עם האמא, הודעה מצולמת בה אמר: "אנחנו הוריו של עמירם, מזועזעים והמומים מהחשדות המיוחסים לבננו האהוב. אנו מאמינים בחפותו של בננו, שתתברר בבית המשפט, ומקווים שבית המשפט ייחשף להתעללות הקשות אותם עבר במהלך השבועות בה נחקר. אנחנו מבקשים להדגיש כי אנחנו מתנגדים לאלימות ולפגיעה נגד בני אדם".

עורך דינו איתמר בן גביר אמר: "כתב האישום אינו סוף פסוק אלא פתיחתה של תיבת פנדורה שהשב"כ פותח, מציע לשב"כ לא למהר לחגוג, פרשות קו 300, תיק עמוס ברנס ואפילו הבר נוער, מלמדות שיש מקרים שהמערכת עושה הכל כדי להוכיח שפענחה פשע גם במחיר של הפללת חפים מפשע.

"מרשיי חפים מפשע, מרשי עמירם בן אוליאל, לא מסר הודאה במשטרה. ורק כתוצאה מעינויים נשבר בחקירת שב"כ, אם השב"כ טוען שאין עינויים יתכבד וימסור לנו את כל קלטות מרתפי השב"כ. גם הקטין שאני מייצג עבר התעללות קשה".

במקביל לכתבי האישום בפרשת הרצח בדומא, הוגשו כתבי אישום נגד שני חשודים נוספים, צעיר וקטין, החשודים במעשי תג מחיר, בהם: הצתת כנסיית דור מציון בירושלים, ניקוב צמיגים ונזק לרכוש בבית צפאפא, הצתת מונית בכפר יאסוף, הצתת מחסן תבואה בכפר עקרבא ותקיפת רועה צאן פלסטיני ליד כוכב השחר.

מפקד מחוז ש''י, ניצב שלומי מיכאל אמר: "מדובר בחקירה מורכבת מאוד שמפאת חשיבותה הושקעו בה משאבים רבים שכללו אמצעים טכנולוגיים, יוזמה, חדשנות ויצירתיות, כל זאת תוך שיתוף פעולה יוצא דופן בין גופי הביטחון ובהם משטרת ישראל, שב''כ ופרקליטות המדינה . החקירה שהינה בעלת חשיבות לאומית הגיעה אל סופה עם הגשת כתבי אישום חמורים כנגד מבצעי הרצח בפרשייה מזעזעת זו ובאירועי פשיעה לאומנית נוספים. היום הוא יום שבו מדינת ישראל רואה כי בלחימה בטרור אין קיצורי דרך, ושילוב בין כלל גורמי הביטחון הביא לתוצאה שאנו עדים לה היום בפיענוח הרצח בכפר דומא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר