מאבק באפליה או צעד לא חוקי?

משרד החינוך מאיים על זייברט: נעצור תקציבים ל'סמינר מפלה'

מנכ"לית משרד החינוך מזהירה את ראש העיר בני ברק מפני עצירת התקציב לסמינר העירוני 'אלקיים' שלא קיבל בת שוועדת הערר של המשרד הורתה לקבל. דובר העירייה: "צעד לא חוקי" (חרדים, ארץ)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
חנוך זייברט (צילום ארכיון: שוקי לרר)

משרד החינוך מאיים לעצור תקציבים לסמינר 'אלקיים' בגלל אי קבלת תלמידה: במכתב חריף ששיגרה היום (ראשון) מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן לראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, היא מאיימת לעצור תקציבים לסמינר שבבעלות העירייה, כך נודע ל"כיכר השבת".

האיום מגיע על רקע סירובו של ראש העיר לקיים החלטה של ועדת הערר של המשרד ולאפשר את קבלתה של תלמידה ספרדייה לסמינר 'אלקיים' שנמצא בבעלות העירייה, זאת למרות שנקבע כי הופלתה בהליך הקבלה. בעירייה טוענים מנגד כי לבת הוצע ללמוד בסמינר הספרדי המקביל - 'תהילה'.

במכתב מאיימת המנכ"לית כי אם ראש העיר יתמיד בסירובו לא לקבל את הבת למרות החלטת ועדת הערר של המשרד, היא תורה על על "חסימת התקצוב לבית הספר לאלתר". החלטת ועדת הערר בנושא שהורתה לקבל את התלמידה ניתנה לפני שלושה חודשים, אז נמצא כי ישנו חשש לאפלייה עדתית בהליך הקבלה.

במכתב, שתוכנו הגיע ל"כיכר השבת" דורשת המנכ"לית מזייברט לקבל את התלמידה באופן מיידי: "על בית הספר לקלוט באופן מיידי וללא כל דיחוי את התלמידה ולהודיעני על כך עד ליום 10.1.16, כ"ט בטבת תשע"ו, בשעה 10:00. וזאת מהטעמים המפורטים במכתבו של מנהל המחוז".

בני ברק, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בהמשך המכתב תוקפת המנכ"לית את התנהלות ראש העיר: "אני רואה טעם לפגם באי קיום החלטת ועדת ערר, המאזנת בין השיקולים השונים, וזאת לאחר שנמצאו פגמים וליקויים בהתנהלות בית הספר בהליך הקבלה והרישום, העולים לכדי הפליה פסולה ואסורה".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים אמר בתגובה: "אנחנו לא רבים עם משרד החינוך, אבל יש לנו חוות דעת משפטית ברורה ונשמח להיפגש בבית המשפט. גם לפי הוראות משרד החינוך, הרשם החוקי לרישום לבתי ספר זה מנהל אגף החינוך של העירייה, על פי הוראות משרד החינוך בכבודו ובעצמו ומי שרוצה להגיש ערר - צריך להגיש אצלו ואף אחד לא עשה את זה, לכן הצעד לא חוקי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר