המשבר מחריף

סעודיה הודיעה: מנתקים את היחסים הדיפלומטים עם איראן

אחרי הצתת השגרירות הסעודית באיראן, בעקבות הריגת השייח השייעי נימר א-נימר, הודיע שר החוץ הסעודי כי מדינתו מנתקת את היחסים הדיפלומטים עם איראן ותקף: "הרס, חרבן ורצח" (בעולם)

דגל סעודיה (צילום: שאטרסטוק)

המשבר בין סעודיה לאיראן מחריף: אחרי הצתת שגרירות סעודיה באיראן, בעקבות הוצאתו להורג של השייח השיעי נימר א-נימר, הודיעה סעודיה, כי היא מנתקת את היחסים הדיפלומטים עם איראן.

בהודעה רשמית שמסר שר החוץ הסעודי עאדל אל ג'ובייר, נאמר: "בהסתמך על העובדות שהוצגו כאן, הממלכה הסעודית מכריזה על ניתוק יחסיה הדיפלומטיים עם איראן ודורשת מכל אנשי הסגל הדיפלומטי האיראני בסעודיה - השגרירות, הקונסוליה והמשרדים השייכים להם - לעזוב את אדמתה בתוך 48 שעות. שגריר איראן בסעודיה זומן כדי להודיע לו על כך".

אל ג'ובייר תקף את איראן ואמר: "ההיסטוריה של איראן מלאה בהתערבויות שליליות בעניינים של מדינות ערב. זה תמיד מתלווה בהרס, בחורבן וברצח של חפים מפשע. אנחנו נחושים להיאבק בטרור על שלל צורותיו ומסרבים לשתף פעולה עם מדינה שתומכת בטרור".

לדבריו, באיראן סירבו להגביר את האבטחה סביב השגרירות של סעודיה, הוא הזכיר כי בעבר הותקפו כמה שגרירויות של מדינות זרות באיראן.

בתגובה לדברים אמר סגן שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבד א-להייאן: "ניתוק היחסים מצד סעודיה לא יכול לחפות על הטעות שהיא ביצעה כשהוציאה להורג את איש הדת השיעי, השייח נימר א-נימר". לדבריו, "איראן היא אחת מהמדינות הבטוחות באזור וכל הדיפלומטים בשטחה מבצעים את משימתם כשהם בטוחים לחלוטין".

דובר משרד החוץ האיראני חוסיין ג'אבר אנסארי מסר כי היא "מנצלת את ההתפרעויות בבניין השגרירות שלה בטהרן בשבת כתירוץ להחרפת המתחים והעימותים באזור". לטענתו המהלך נעשה "כדי לכסות על בעיות פנים".

אמש נאם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ואיים על סעודיה. הוא תקף את משפחת המלוכה שהשתלטה על המדינה, והשווה אותם לכיבוש הישראלי בפלסטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר