שיעור בהיסטוריה

פרוש לזועבי: "על איזה גירושים את מדברת?"

"ממתי את מתחילה לספור את הגירושים? אני יודע שלעם היהודי היה את בית המקדש פה" הטיח סגן השר מאיר פרוש בח"כ חנין זועבי במהלך דיון סוער בהצעת אי אמון בממשלה. צפו בעימות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, וידאו: ערוץ הכנסת)

שיעור בהיסטוריה: סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) עלה הצהריים (שני) לענות בשם הממשלה על הצעת אי אמון של המפלגה הערבית המשותפת שהציגה ח"כ חנין זועבי ועל הדרך לימד אותה שיעור בהיסטוריה.

"אני אחרוג ממה שחשבתי לדבר מלכתחילה" פתח פרוש את דבריו: "אם כי אשלים ואומר זאת, אבל אני רוצה רק לספר שלא אחת, אני דור שמיני בירושלים, אבי זכרונו לברכה כאשר היה מוזמן מטעם משרד החוץ למפגשים עם פוליטיקאים, שגרירים, קונסולים ממדינות שונות ומשרד החוץ, היה מבקש לתדרך אותו הוא היה אומר, אל תפחדו אני פלסטיני אמיתי. אני כבר דור שביעי בירושלים".

לדבריו: "כשאני שומע אותך אומרת שגרשו את הערבים, את הפלסטינים, גרשו אותם מפה, ממתי את מתחילה לספור את הגירושים? אני יודע שלעם היהודי היה את בית המקדש פה לפני יותר מ-3,000 שנה. אני צודק השר יריב לוין? אנחנו מדברים פה על בית המקדש שהיה לעם היהודי, בית מקדש ראשון, בית מקדש שני. אני לא כל-כך בקי בהיסטוריה אבל נכון שבקוראן לא מוזכר בכלל הנושא של ירושלים? אם מישהו רוצה לתקן אותי. מוזכר? כן מוזכר".

"על כל פנים" הוסיף סגן שר החינוך: "אני לא ידע על איזה גירושים חברת הכנסת זועבי מדברת, כאשר העם היהודי, יש לו עדויות וכל פעולה ארכיאולוגית מקצועית, לא פוליטית, אלא אנשים שנמצאים וחוקרים את ארץ ישראל יודעים שאנחנו היינו פה במשך כל הדורות, אולי מאז בריאת העולם, שאנחנו מונים אותה, לא לפי הספירה הנוצרית, אלא בספירה של 6,000 שנה לקיום העולם, שעדיין לא הגענו לסוף של זה".

"אני רוצה לומר משפט, אני הרי בטוח שאם אני ארחיב זה רק יכול לעורר מהומות ולא זו המטרה. על כל פנים אני לא חושב שהמטרה שלנו היא בכלל להיות במצב שאנחנו מתכתשים אחד עם השני. צרם לי מאוד לשמוע שאת הפלסטינים גרשו מפה היהודים, גרשו את הפלסטינים. אני יודע שהעם היהודי היה פה, על כל פנים אנחנו כיהודים, בוודאי אלה שמאמינים, יודעים שהתורה שניתנה לפני יותר מ-3,000 שנה בהר סיני למשה רבנו, שם כתוב שהארץ הזו ניתנה לנו, לעם היהודי.

"לא חלילה שאני בא ואומר שאסור, וכל מי שנמצא פה חלילה שאני אומר שאסור לעמים אחרים, לבני לאום אחר להיות פה, אבל לומר שהיהודים גרשו את הערבים, את הפלסטינים מפה, זה צורם מאוד לשמוע את הדברים האלה, לכן מצאתי לנכון להעיר על כך ולומר את זה" סיים פרוש את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר