גל הטרור

ראש ישיבת פוניבז' לאברכים: אלו הדברים שצריכים חיזוק

בעקבות גל הפיגועים ברחבי ישראל והמצב הביטחוני הקשה, נשא ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין, דברי מוסר בפני האברכים ומנה בפניהם את הדברים שצריכים חיזוק (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין (צילום: בעריש פילמר)

בימים האחרונים נשא ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין, דברי חיזוק בעקבות המצב הביטחוני הקשה וגל הפיגועים בערי ישראל. את הדברים המעוררים אמר בפני קבוצת אברכים לאחר שיעור תורה שמסר בביתו.

"בזמן האחרון נתרבו הפיגועים מבני ישמעאל, וצריכים לדעת ששום דבר אינו במקרה, אלא הכל בהשגחה מן השמים, וכמו שכתב הרמב"ן בפרשת בא שהכל בגזירת עליון, אם יש זכויות, יש שכר ויש הצלחה, ואם אין זכויות אזי להיפך, והעצה היחידה לזה היא לא בכוחי ועוצם ידי, אלא בתשובה ובתיקון המעשים", אמר הגרי"ג לאברכים.

ראש הישיבה המשיך ואמר: "על מה צריכים לחזור בתשובה? מה הם הדברים המצויים שנכשלים בהם? בשמירת הלשון, לשון הרע הוא דבר שהרבה נכשלים בו, וכבר אמרו 'כולן באבק לשון הרע', החפץ חיים כתב חיבור גדול שמירת הלשון והלכות לשון הרע, ובאחד מספריו כתב שחשב שישפיע הרבה יותר, ובאמת השפיע מאד, אבל חשב שישפיע יותר.

"יש יצר הרע חזק מאד ללשון הרע, והוא חמור מאד, ולכן גם השכר גדול מאד למי שנזהר מלדבר לשון הרע, ובפרט בימים אלו שמידת הדין מתוחה יש להתחזק במיוחד בזה, שלא לדבר לשון הרע, וכל דברים בטלים הם חמורים מאד, אך יש להתחיל עכ"פ בזהירות מלשון הרע, וכן להיזהר מביטול תורה, שאמרו חז"ל כשם שתלמוד תורה כנגד כולם כך ביטול תורה כנגד כולם".

הגרי"ג המשיך ואמר: "וכן בעניינים שבין אדם לחברו, שאדם אינו רוצה לוותר, יש דיני ממונות, יש שולחן ערוך ויש דיינים מומחים, אבל לפעמים אדם קובע ומורה לעצמו את הדין, בפרט מצוי בענייני שכנים, שישנם אנשים טובים מאד, וכשבאים לידי איזה נגיעה ביחסי שכנות, מיד נהפך לאדם אחר, וכבר אינו כמו שהיה, וזה שייך בנגיעה של ממונות, ובפרט בנגיעה של כבוד שהוא איום ונורא, המסילת ישרים כבר כתב שהכבוד דוחק את האדם יותר מכל התאוות שבעולם, וצריכים לדעת שאם נהנים מכבוד מפסידים הרבה עולם הבא, ולהיפך על ידי ביזיונות מרוויחים עולם הבא, וחוסכים ייסורי גיהינום".

"אלו הם הדברים שצריכים חיזוק בהם, להיזהר מלשון הרע, ומביטול תורה, ולהתחזק באהבת הבריות שבין אדם לחברו, שהנגיעות של כסף וכבוד לא ישחדו את האדם להתנהג שלא כהוגן", סיים ראש הישיבה את דברי החיזוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר