דיון פתוח

ח"כ מיקי זוהר: "הטענות נגד החוק - נובעות משנאת הרעיון היהודי"

ח"כ מיקי זוהר ערך בכנסת דיון פתוח בנושא חוק השבת שהגיש, בהשתתפות ח"כים וראשי המאבק. במהלך הדיון אמר ח"כ זוהר כי הטענות נגד החוק נובעות משנאת הרעיון היהודי (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חוק השבת: ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) ערך הבוקר (שלישי) בכנסת דיון פתוח בנושא חוק השבת שהגיש, בהשתתפות ח"כים מסיעות הקואליציה והאופוזיציה, ראשי המאבק ונציגי המרכולים.

בפתח הדיון אמר זוהר: "כל מי שלא ידע איך להתמודד עם החוק אמר שמדובר בכפיה דתית אבל הגשתי אותו מסיבות סוציאליות. אי אפשר לחשוד בי שאני אדם דתי. שמעתי את הטענות בקשב רב והפנמתי אותן, אני יודע שאני חי בחברה מורכבת. תקפו אותי בגלל שיש לאנשים כעס על הדת היהודית אני לא מתרשם מהדעה של אלה שהטענות שלהם נגד החוק אינם אובייקטיביות אלא נובעות משנאת הרעיון היהודי".

לגבי בקשתו של ח"כ רועי פולקמן שהגיע לדיון וביקש מטעם סיעת כולנו להסיר את הצעת החוק מחר (רביעי) מעל סדר היום של מליאת הכנסת אמר זוהר: " לא נערך דיון על החוק כיוון שיו"ר הקואליציה אינו נמצא בארץ והנהלת הקואליציה לא התכנסה השבוע. אני שוקל את הדברים לעומקם. אין שאלה שהבקשה של ח"כ פולקמן משמעותית ואני איש של הסכמות, אשקול את הצעתו בכובד ראש".

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) אמר בדיון: "יישר כוח לח"כ מיקי זוהר, על העלאת הנושא ועל קיום דיון פתוח בעניין. השבת היא ערך לכל עם ישראל, זה לא נכס של מגזר כזה או אחר זה לא מונופול של אף אחד. לא בכדי יש לחצים מכל הצדדים. אין כאן עימות בין כפיה לחילוניות זהו דיון מהותי על מהותה של החברה בישראלית וצריך לקיים אותו ללא חשש ובצורה אמיתית וכנה".

אהרון ליבוביץ', חבר מועצת עיריית ירושלים אמר כי "יש כאן מצב מורכב. מזווית הראיה של חבר מועצה בירושלים שהסוגיה הדתית משמעותית מאוד בעיר. החוק של ח"כ זוהר יפר את האיזונים הקיימים בעיר. יש כאן סוגיה בעייתית מאוד. בעיר שבה אנחנו נלחמים על כל חילוני שיישאר כאן ולא יברח לתל אביב, אני דתי ויש בתי קפה שפתוחים ליד הבית שלי ואני תומך בזה. חילונים קמים ועוזבים את העיר. חנות שהיא פתוחה 24/7 זה מאוד משמעותי לאנשים חילונים בעיר הזאת".

קובי ברמר, מראשי מאבק המכולות: "תקפו את אבא שלי פיזית, אדם בן 84, בגלל המאבק שלי על סגירת עסקים בשבת. אני מייצג עסקים קטנים. צועקים כפייה דתית ואיראן וחושבים שאנשים יקנו את השקר הזה. אנשים שקונים בשבת לא יקנו ביום ראשון. אני לא יכול לעבוד בשבת הקנסות יהרגו אותי. החוק צריך להגן עליי כאדם קטן באופן שווה "

תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בנאמני תורה ועבודה אמר בדיון: "הטענה כי אין אכיפה של חוק שעות עבודה ומנוחה הקיים היום היא נכונה אבל הדרך היא לא בחקיקה חד צדדית. שר הכלכלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחראי על אכיפת החוק ויש לקרוא לו לאכוף את הוראותיו. הדבר הבעייתי מבחינתנו בחוק השבת הוא ההתייחסות רק לאינטרסים עסקיים ולא להיבטים האחרים של השבת במרחב הציבורי כמו מקומם של הקהילות, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכזים קהילתיים בשבת. ההסכמות צריכות להיות על בסיס אמנת גביזון-מדן ויש להמשיך את הדיון הציבורי על מנת להגיע להסכמה רחבה בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר