איפה ואיפה

הפרשן שלום ירושלמי: "מקומו של הרב פינטו לא בכלא"

הפרשן שלום ירושלמי מותח ביקורת נוקבת על החלטת בית המשפט לשלוח את הרב פינטו לכלא. "מה ההבדל בין אורי לופוליאנסקי החולה, שהולך לבצע עבודות שירות, לרב, שהולך לכלא" (חדשות)

שלום ירושלמי (צילום: פלאש 90)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את הערעור שהגיש האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו על העונש שנגזר עליו. השופטים קבעו כי ירצה שנת מאסר בפועל, ויחל את ריצוי העונש ביום שלישי ז' באדר א'.

הפרשן שלום ירושלמי, פרסם באתר nrg טור בו הוא תוהה "איפה הגבול האנושי". לדבריו, השופטים פרסמו "פסק דין קצר רוח" ומציין כי "הרב פינטו וחסידיו קיבלו את ההחלטה באופן קשה".

"אני מקורב אליהם ומכיר אותם היטב", כותב ירושלמי ומספר כי "הרב טען בפניי פעמים רבות כי מעולם לא נתן שוחד לאיש".

ירושלמי כותב בטורו כי מדובר בסיפור מורכב ופרשה מסובכת ואינו מאמין שיש מי שיצליח לפרום את הקשרים בפרה הזו, בה מעורבים לדבריו, "קשרי דת, סכומי כסף אדירים שעוברים מיד ליד, יחסים קרובים עם פוליטיקאים וקציני משטרה בכירים בארץ ובחו"ל, חקירות אינטנסיביות שנויות במחלוקת, עסקת טיעון לא ברורה והתאבדות טרגית של תנ"צ אפרים ברכה שעל סיבותיה מרחפים סימני שאלה רבים".

"אני לא מתיימר להבין את נבכי הפרשה המשפטית הזו. חכמים ממני ניסו ואיבדו מהר מאוד את הדרך. הרב פינטו טוען כי חתם על עסקת הטיעון כדי להימנע ממשפט ארוך שהיה עולה ביוקר וגורר פגיעה אנושה בבני משפחתו", כותב ירושלמי.

ירושלמי מוסיף וכותב כי "אני משוכנע שגם אם הרב אשם, שיבש מהלכי משפט והעניק שוחד, מקומו לא בכלא. אנשים חולי סרטן צריכים להיענש בעבודות שירות. זו הסיבה שבית המשפט העליון שינה בצדק את פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב בתיק אורי לופוליאנסקי, והמיר שש שנות מאסר שנגזרו על ראש עיריית ירושלים לשעבר בעוון קבלת שוחד, בחצי שנת עבודות שירות".

"זוהי מידת הרחמים הראויה", כותב ירושלמי, "זו הסיבה שצריך להתחשב במשה קצב שיושב כבר ארבע שנים, ולשחרר אותו אחרי שריצה שני שליש מעונשו בכלא מעשיהו. זו הסיבה שצריכים לוותר לפואד בן אליעזר ולא לשלוח אותו לכלא בגיל 80, למרות מעשי השחיתות החמורים שביצע לפי כתב האישום. יש גם גבול אנושי".

"הרב פינטו הוא חולה סרטן, שזקוק לטיפולים כימותראפיים ודוחה אותם. בית המשפט העליון טוען כי לא מצא עילה להתערב בבדיקת המסמכים במחוזי, אבל אני לא מוצא שום הבדל בין לופוליאנסקי החולה, שהולך לבצע עבודות שירות ובין הרב פינטו, שהולך לכלא", כותב ירושלמי לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר