האסון בצאלים

הלילה: הלווית הקצין ישי רוסלס ז"ל; "תמיד היה מחייך"

הלילה בשעה 1 אחר חצות, תתקיים הלוויתו של הקצין ישי רוסלס ז"ל, שנהרג בתאונת אימונים בצאלים, בהר הרצל. חייל סופד לו בשיחה עם "כיכר השבת": "היה נטול אגו, תמיד רגוע" (צבא, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

האסון בצאלים: הלילה תתקיים הלוויתו של הקצין סרן ישי רוסלס ז"ל, שנהרג אתמול בתאונת אימונים בבסיס צאלים.

הלווייתו תיערך בשעה 01:00 הלילה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, ובה צפויים להשתתף מלבד בני משפחתו ומכריו, גם חיילים מגדוד נצח יהודה, עליהם פיקוד בתקופה האחרונה.

פקודיו עדיין המומים ממותו הטראגי ומספרים כי היה קצין מוערך שידע להיות חבר למרות דרגתו ותפקידו. "זה קצין שהיה נטול אגו, היה מדבר אלינו כמו לחברים רגילים, לא היה כזה דבר בצה"ל. כל היום היה מחייך תמיד רגוע, אף פעם לא צועק ולא מתרגז - תמיד ברוח טובה, תמיד היה כיף לדבר איתו", ספד לו חייל בגדוד בשיחה עם "כיכר השבת".

"כל פעם שאני נזכר בו אני רואה מולי בן אדם עם שמחת חיים יוצאת מהכלל ,כולם אהבו אותו", הוא מוסיף. "אני עדיין לא מעכל שהוא נפטר אני מקווה שזה חלום, שאני עוד מעט אתעורר ויראה שזה לא קרה, אין מה לעשות. אלוקים לוקח את הטובים והוא בהחלט ראוי להיקרא מהטובים, יהי זכרו ברוך".

אמש סיפר הרב ירון דוד, מרבני עמותת הנח"ל החרדי, על ישי: "יצא לי ולשאר רבני העמותה להכיר היטב את ישי ז"ל. ישי החל את דרכו בגדוד 'נצח יהודה' בפלוגת 'מצדה', המשיך לקורס מ"כים ולקורס קצינים, היה קצין מצויין, ירא שמים, שקט, צנוע ועניו מאוד".

"מעולם לא שמעת אותו מדבר לשון הרע על אף אחד. תמיד ראה את כולם בעין טובה. פגשתי אותו פעם אחרונה לפני מספר שבועות. אני וכל הרבנים עדיין בהלם מהבשורה המרה. לא מעכלים שישי כבר לא איתנו".

מלבד ההרוג, חייל נוסף נפצע באורח בינוני בתקרית. נסיבות המקרה נבדקות. מבדיקה ראשונית עולה כי השניים ישבו ביציע במהלך האימון כשפצצה סטתה ממסלולה.

רוסלס נהרג במקום ואילו חברו נפצע באורח בינוני. כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני בזירה ולאחר מכן הוא הובהל באמצעות מסוק של יחידת 669 לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בעקבות האסון, מפקד זרוע היבשה האלוף גיא צור הנחה על הפסקת האימונים בצה"ל עד לסיום התחקיר הראשוני. בנוסף, מינה מפקד זרוע היבשה צוות תחקיר מומחים בראשות ראש תחום חיל-שריון, אלוף-משנה אופיר לוי לחקירת האירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר