פרסום ראשון

בחירת דיינים לבית הדין הגדול: שטייניץ יקבע מועד לכינוס הוועדה

יו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ הודיע כי בשבוע הבא יקבע מועד לכינוס הוועדה לדון בבחירת שמונה דיינים חדשים לבית הדין הגדול. בנתיים, הרב עמוס מיכאל מונה לדיין זמני (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר יובל שטייניץ (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הוועדה למינוי דיינים: יו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ הודיע כי בשבוע הבא יקבע מועד לכינוס הוועדה בכדי לדון בבחירת שמונה דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול.

את ההודעה על כינוס הוועדה אמר שטייניץ בתשובה לעתירה שהוגשה על ידי התנועה למדינה יהודית שדרשה למנות מיידית דיינים לבית הדין הגדול.

בינתיים מונה הגאון הרב עמוס מיכאל לתפקיד דיין זמני בבית הדין הגדול יחד עם החברים הזמניים האחרים שמונו כבר לפני מספר חודשים במקומו של הגאון רבי ציון אלגרבלי שפרש לגמלאות. יצוין כי המינוי תקף לשנה הקרובה.

כזכור עם מינוי הדיינים הזמניים לבית הדין הגדול הודיע הראשל"צ ונשיא הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף כי אייש באופן מלא את התקנים בבית הדין הגדול והכריז על מבצע חיסול התיקים שהצטברו בשנים אחרונות בעקבות המחסור החמור בתקנים, לצורך כך אף הודיע הרב כי יתוגברו ההרכבים בבית הדין מהרכב אחד ביום לשני הרכבים ביום וזאת עד לחיסול סופי של כל העומס בתיקים.

בשל פרישת הרב אלגרבלי והגאון רבי ציון בוארון, הוועדה למינוי דיינים צומצמה לתשעה חברים, אך הדבר לא משפיע בפועל על בחירת הדיינים, וזאת בשל העובדה שכדי להיבחר לכהן כדיין בבית הדין הגדול חייב לזכות ברוב מובהק של שבעה מתוך תשעה.

בשל כך, הדיינים שיבחרו יצטרכו להיות בהסכמה של כל הצדדים, 'דיל' שירקם בין ש"ס, יהדות התורה ו'הבית היהודי'. כך שגם בימים אלו נמשך המשא ומתן בין המפלגות בכדי להגיע להסכמות על הדיינים שיבחרו.

יצוין כי הרב אוריאל לביא, הדיין השנוי במחלוקת בעקבות פרשיית הגט בצפת, לא יתמודד לתפקיד בית הדין הגדול שכן הוא הועבר לכהן בירושלים והודיע כי הוא מסיר את מועמדותו לבית הדין הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר