הפגנות סוערות בירושלים

מאמצים למניעת הנתיחה: גופת התינוק נשלחה לבדיקת MRI

גופתו של התינוק משה רפאל מזרחי, נכדו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, תישלח לבדיקה חיצונית במכשיר MRI זאת בכדי לשלול צורך בנתיחה. לפחות 13 בני אדם נעצרו בהפגנות (חדשות)

(צילום: כיכר השבת)

גופתו של התינוק משה רפאל מזרחי, נכדו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, תישלח לבדיקה חיצונית במכשיר MRI זאת בכדי לשלול צורך בנתיחה. אם לא תתקבל הכרעה עד השעה 19:00, יכריע בית המשפט אם לבצע נתיחה בגופת התינוק שנפטר הבוקר (חמישי) לאחר שלפני כמה ימים טולטל, לפי החשד, על ידי המטפלת.

"מתנדבי זק"א ת"א יחד עם הרב צבי חסיד מנכ"ל זק"א ת"א יצאו להעבירו לבדיקת ‏MRI‏ במהירות כדי לזרז את השיחרור בבי"ח אסף הרופא" נמסר לפני שעה קלה מזק"א תל אביב.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט הורה הבוקר לנתח את גופת הפעוט בן הארבעה חודשים, אך במשפחה מתנגדים לכך והגישו עתירה לבית המשפט העליון, שם היה אמור להיערך דיון בנושא בשעה 17:00, אולם הוא נדחה בכדי לאפשר פשרה בין הצדדים.

לאחר ההחלטה, אמר ראש העיר אבוטבול כי "ההתעללות האמיתית נעשית כעת והיא ברגשות המשפחה האבלה". בתגובה להחלטה, יצאו עשרות מפגינים אל כיכר השבת בירושלים והפגינו נגד ההחלטה, המפגינים חסמו את התנועה והתעמתו עם כוחות המשטרה. הפגנות סוערות נערכו גם בבית שמש.

מהמשטרה נמסר כי 13 בני אדם נעצרו בהפגנות, לא היו נפגעים. עוד נמסר כי הצירים המובילים לכיכר השבת נחסמו לתנועה. "המפגינים חוסמים ומיידים אבנים עבר השוטרים", נאמר בהודעה.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עו"ד משה אלמליח המטפל בתיק אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו דורשים שלא לנתח משום שביצעו את כל הבדיקות שיכלו לעשות. הנתיחה לא תוסיף להם דבר".

הפרקליט הוסיף כי "לא מדובר שיש חשד שמישהו שנכנס לבית ופגע במכוון בתינוק. גם אם קרה חס וחלילה כאן משהו, זה היה בשוגג. סביר להניח שגם אם ימצאו שמישהו ניסה להעיר את התינוק לא בצורה נכונה ונגרם נזק הרי לא יגישו כתב אישום ואם כן זה יהיה על חוסר זהירות".

עו"ד אלמליח ממשיך למתוח ביקורת נוקבת על דרישת המשטרה והפרקליטות, "בשביל זה לפגוע ברגשות המשפחה וכבוד האדם וחירותו? להעסיק כל כך הרבה חוקרים בשביל זה? אנשים איבדו את הראש. זה פשוט לא יאומן. מה אין להם עבודה?".

משה רפאל פונה בשבוע שעבר, מהמעון בו שהה על ידי כוחות ההצלה שדווחו כי הוא נפל ונחבל. הוא היה במצב קשה, מורדם ומונשם.

התינוק אושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה, והבוקר כאמור נפטר למגינת לב בני המשפחה שלא זז ממיטתו.

המשטרה חשדה כי המטפלת טלטלה אותו והיא נעצרה לחקירה אך שוחררה ביום שלישי על-ידי בית המשפט שאסר עליה להמשיך לטפל בילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר