רץ כי חשב שקרה פיגוע, חטף מכות משוטרים ונעצר

אדם בן 50 שנשא נשק אישי הבחין בשוטרים רצים בירושלים חשב כי אירע פיגוע ורץ בכיוון שלהם. הוא לא ציפה לחטוף מכות משוטר ואף להיעצר בצורה ברוטאלית. דובר המשטרה: "כוח סביר" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: צבי מונוסוב)

שוטרים שהגיעו אמש (רביעי) בשעות הלילה לישיבה בשכונת גבעת שאול בירושלים בכדי לבדוק אם תלמיד שנשלח למעצר בית נמצא במוסד. הבדיקה הסתיימה במעצרים של שלושה תלמידים ועובר אורח מבוגר תוך כדי הפעלת אלימות מצד המשטרה.

האירוע החל כאשר בלשי משטרה הגיעו באופן שגוי לפנימיות של אחת הישיבות בשכונה כדי לבדוק נוכחות של נער הנמצא במעצר בית ששהה בתקופה האחרונה במקום, אך בימים האחרונים ביטל בית המשפט את מעצר הבית שלו והוא עזב את הישיבה.

התלמידים ניסו להסביר לשוטרים כי מעצר הבית של הנער בוטל, אך הם התעקשו להיכנס לפנימייה ללא צו וללא שהציגו תעודות שוטרים. במקום התפתחה מהומה ונוצרה מחוץ לישיבה התקהלות של סקרנים שחסמו לזמן קצר את רכבי המשטרה. במהלך המהומה שנוצרה ברחוב נעצרו שלושה נערים קטינים בחשד להפרעה לשוטר ותקיפת שוטר. אחד מהם הוכה קשות בידי השוטרים ונפצע.

רץ כי חשב שזה פיגוע - ונעצר

עו"ד רחביה פילץ סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" כי בנוסף למעצר המדובר, השוטרים הכו אדם בן 50 שהגיע למקום לאחר שחשב שהתרחש שם פיגוע. במהלך ריצתו הכו אותו השוטרים ועצרו אותו.

בפגישה עם עורך דינו טען העצור כי ערך עם רעייתו קניות בחנות סמוכה. לדבריו, הוא הבחין בשוטרים ובלשי משטרה רצים ברחוב וסבר שמתרחש פיגוע. בשל היותו נושא נשק אישי ברשיון, עזב את הקניות בידי אשתו ורץ בעקבותיהם.

אולם לדבריו, השוטרים הדפו אותו באלימות מהמקום, ככל הנראה מאחר וסברו כי בא להפריע להם. לדבריו, כאשר ביקש מבלש משטרה שהכה אותו את פרטיו, הוא החליט לעצור אותו והכה אותו יחד עם שוטרים אחרים בכל חלקי גופו בצורה קשה.

עו"ד פילץ מארגון "חוננו" תיאר כי כשהגיע לתחנת המשטרה הבחין בארבעת העצורים ישובים על הרצפה בצורה משפילה ובלתי חוקית. "העצורים, כולל העצור המבוגר, הושבו בידי השוטרים על רצפת תחנת המשטרה ולא על כיסאות, כשידיהם אזוקות מאחורי הגב ופניהם אל הקיר, כביכול מדובר במחבלים", תיאר עו"ד פילץ. "מדובר בנוהל שאינו חוקי, משפיל וחמור".

דובר המשטרה שבתי גרברצ'יק מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "שוטרים אשר קבלו משימה לוודא קיום מעצר בית של חשוד, הותקפו באלימות על ידי מספר אנשים במקום, עוד בטרם הספיקו לברר פרטים עם החשוד עצמו. לנוכח היקף האלימות הוזעק למקום כוח תגבור אשר עצר את החשודים בתקיפה, תוך שימוש בכוח סביר והעבירם לחקירה. מדובר בהתנהלות קשה וחמורה כלפי אנשי חוק, והכוונה למצות עם המעורבים את מלוא הדין", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר