המצוד והשאלות

דיווח: המחבל הגיע לערערה כשעתיים לאחר הפיגוע בת"א

שבוע ימים לאחר שביצע פיגוע טרור, חוסל נשאת מלחם בערערה. הבוקר דווח בחדשות 10 כי כשעה וארבעים דקות בלבד לאחר הפיגוע, הגיע המחבל לדירת המסתור הראשונה בערערה (חדשות בארץ)

כוחות הביטחון בערערה (צילום: Basel Awidat/Flash90)

שבוע ימים לאחר פיגוע הטרור שביצע נשאת מלחם, ברחוב דיזינגוף בתל אביב, בו רצח שני בני אדם ולאחר מכן רצח נהג המונית אמין שעבאן שביצע, הוא אותר בערערה וחוסל בידי כוחות הימ"מ והשב"כ.

במשך ימים ארוכים התנהל אחריו המצוד, תחילה בתל אביב ולאחר מכן באזור ערערה, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל, בהשתתפו כוחות רבים של שירותי הביטחון.

הבוקר (ראשון) מדווח ערוץ 10 כי מלחם הגיע לדירת המסתור הראשונה שלו בערערה, כשעה ו-40 דקות בלב לאחר הפיגוע הרצחני.

לפי הדיווח, מיד לאחר שרצח את נהג המונית המשיך מלחם בנסיעה של כמה מאות מטרים במונית, נטש אותה ומצא כלי רכב אתו הגיע לערערה.

בחדשות 10 דווח עוד כי ייתכן והרכב אתו הגיע לערערה היה שייך לאדם שהכיר.

לאחר סיום המצוד וחיסולו של מלחם, עולות מספר שאלות, בהן בין היתר שאלת הסיוע שקיבל מלחם הן בעת הימלטותו מזירת הפיגוע והגעתו לערערה והן בשאלת המסתור שקיבל במהלך השבוע האחרון.

על פניו, ערערה ואזור ואדי ערה הם המקומות הראשונים שהיו צריכים להיבדק בחיפוש אחר המחבל, אך השב"כ לא הצליח לקבל מידע מודיעיני איכותי ואמין בשלב הראשון של המרדף אלא רק כעבור יותר מ-24 שעות.

זאת ועוד, מלחם ישב בעבר בכלא הישראלי לאחר שניסה לחטוף נשק מחייל ושהה בבית בו הוחזק נשק ברישיון, ובכל זאת לא היה תחת מעקב והצליח לחמוק מהמחסומים שכנראה הוקמו באיחור ולהימלט.

בדירת המסתור בו שהה היו כמויות גדולות של אוכל וההערכה היא כי מישהו סיפק לו מזון בשביל שהייה ממושכת.

פריצת הדרך בחקירה הייתה ביום שלישי כשחוקרי השב"כ הגיעו למקום שבו הסתתר, ומצאו בדל סיגריה, ממנו הופקה דגימת DNA שהוכיחה כי בדל הסיגריה הוא של המחבל והכוחות הסיקו כי הוא באזור, בעקבות כך הודיע המפכ"ל רוני אלשיך על חזרה לשגרה בתל אביב.

בסמוך לחיסול המחבל, עצרה המשטרה חמישה אנשים בחשד שסייעו למחבל. הם חשודים גם בהתארגנות בלי מותרת ובקשירת קשר לביצוע פשע. בית המשפט השלום בחיפה האריך את מעצרם, ארבעה מהם בשלושה ימים וחשוד נוסף ביומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר