"להזדהות עם הכאב"

חברי נחקרי דומא הפגינו מול בית ראש השב"כ: "נעשה פשע נורא"

עשרות בני אדם הפגינו אמש מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן, במחאה על העינויים לכאורה שעברו הנחקרים בפרשת הרצח בדומא. מפגין חרדי ל"כיכר השבת": "לתמוך ולהזדהות עם הכאב" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מחאת 'יהודי לא מענה יהודי')

פרשת חקירת הרצח בכפר דומא: עשרות בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת), שוב מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן בירושלים במחאה על העינויים לכאורה שעברו החשודים ברצח בכפר דומא, בחדרי החקירות בשב"כ.

המפגינים, בניהם משפחות הבחורים שעונו בחקירות ופעילים נוספים, דורשים להסיר את צו איסור הפרסום שיצא לבקשת השב"כ ואשר אוסר לחשוף לציבור אלו אמצעים חריגים הופעלו כנגד הנחקרים בפרשיית דומא. עוד קראו המפגינים להקמת ועדת חקירה אשר תבחן את התנהלות השב"כ.

אחד המפגינים, חרדי המתגורר בסמוך לביתו של ראש השב"כ, אמר ל"כיכר השבת" כי הצטרף להפגנה כדי "לתמוך במשפחות העצורים והנחקרים ובכדי להביע הזדהות עם הכאב של אלה שמענים את ילדיהם במרתפי השב"כ".

המפגינים (צילום: יהודי לא מענה יהודי)

"אני כמעט בטוח במאה אחוז שהם עברו עינויים", אומר התושב. "אם השב"כ היה בטוח בעצמו שלא היו עינויים, אז מדוע הוא לא שחרר תיעוד מחדרי החקירות כדי להוכיח שלא היה ולא נברא?" תהה.

"נעשה פה פשע נורא והפרה של זכויות אדם באופן הבוטה ביותר. קבוצה סומנה מראש ונציגים מתוכה נעצרו ועונו עינויים קשים על מנת להוציא מהם הודאות על פשעים שלא עשו", אמרה אמו של קטין אשר נחקר בפרשה.

"אמור לנו יורם כהן ,למה אסור לפרסם את שיטות החקירה. אם הכל חוקי כפי שאתם טוענים. אז למה צו איסור פרסום? מה, אתם לא רוצים שהציבור יידע שביצעתם פשעים נגד האנושות? שעיניתם קטינים על עברות שידעתם שהם לא ביצעו לראות אם אולי בכל זאת תוכלו "להלביש" משהו? אנחנו לא נעבור על העוולות הללו לסדר היום", הוסיפה האם.

בסיום קראה האם להקמתה של ועדת חקירה בעניין, "יורם כהן זוכר את קו 300? אתם לא חסינים. לא נשקוט עד שתקום ועדת חקירה אובייקטיבית. אנחנו כאן ונמשיך להגיע לכאן עד שתקום ועדת חקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר