ראיון פרידה אישי

אבוטבול בכאב: "לא היינו צריכים את הקדיחה בגופו של תינוק"

בעיצומה של השבעה על נכדו, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול משחזר בראיון ל"כיכר השבת" את השבועיים שעברו, מאוכזב מהמערכת המשפטית ולא מביע כעס על המטפלת החשודה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אבוטבול על רקע גופת נכדו התינוק (צילומים: יונתן זינדל / פלאש 90)

יומיים לאחר שהביא את נכדו, משה מזרחי ז"ל, בן הארבעה חודשים לקבורה, בתום סאגה משפטית ארוכה ומייגעת, ובעיצומם של השבעה וימי האבל, אומר ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ל"כיכר השבת" כי הוא מאוכזב מהמערכת המשפטית, אך לא מביע כעס על המטפלת ונפרד בכאב מנכדו האהוב.

"היו לנו שבועיים קשים במיוחד מאז שהוא פונה לבית החולים", מספר אבוטבול, "היינו בדאגה לשלומו וציפינו וקיווינו שהקדוש ברוך הוא כן ירצה שהוא יחלים".

אבוטבול מספר כי עשו כל מאמץ, "על ידי זכויות ותרומות וסגולות", כדי להגיע לבשורה טובה, "אבל כנראה שהקדוש ברוך הוא החליט אחרת ואנחנו מקבלים באהבה את כל ההחלטות שלו".

לדבריו, הטרגדיה הקשה, גרמה לו לחשבון נפש, אישי וציבורי. "אני שמח שגם אצלנו בבית הילדים קיבלו קבלות והוסיפו ברוחניות. אנחנו נמשיך את אותם דברים כקבלה. זה גרם גם לעם ישראל להתחזק ולהתפלל. קיבלנו תפילות של התחזקות מאנשים לא צפויים".

באשר לסאגה המשפטית שנכפתה עליהם לאחר פטירת הנכד, בעקובת הדרישה לניתוח הגופה, ונמשכה שעות ארוכות עד שהנכד שוחרר לקבורה, אומר אבוטבול כי הוא מאוכזב מהמשטרה ומהפרקליטות.

"לדעתנו יכלו להסתפק בבדיקות חיצוניות", אומר ראש עיריית בית שמש, "כולם הבינו שזה יכל לתת להם מענה ולא היינו צריכים להגיע למצב שקודחים בגופו של תינוק. עדיין הטעם המר בפה כי לא היו צריכים לעשות זאת לתינוק, זה פוגע בהלכה וברגשות היהודיים".

אבוטבול מתייחס במהלך הראיון גם למטפלת ששמרה על הפעוט וחשודה בטלטולו ואומר: "אנחנו לא נכנסים לזה. אם אנחנו כועסים עליה והיא עשתה זאת בשוגג, אז איפה מבחן האמונה שלנו? זה יכל לקרוא לכל אחד. אם יש כאן עבירה פלילית אז שהמשטרה תעשה את עבודתה. גם אם ייבחן שהיא עשתה זאת בשוגג היא לא תשב בכלא".

כזכור, התינוק פונה מהמעון בו שהה על ידי כוחות ההצלה שדווחו כי הוא נפל ונחבל. הוא היה במצב קשה, מורדם ומונשם. התינוק אושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה, ובסוף שבוע שעבר כאמור נפטר למגינת לב בני המשפחה.

המשטרה חשדה כי המטפלת טלטלה אותו והיא נעצרה לחקירה אך שוחררה ביום שלישי בשבוע שעבר על-ידי בית המשפט שאסר עליה בנתיים להמשיך לטפל בילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר