הכל נשאר במשפחה

אחיו של מתכנן חטיפת שלושת הנערים תכנן פיגוע ירי ונעצר

השב"כ וצה"ל עצרו לפני כחודשיים חוליית טרור של חמאס, שחבריה תושבי חברון, תכננו לבצע פיגוע ירי בכביש 35, בסמוך לחברון. במהלך החקירה נתפסו גם כלי הנשק שנרכשו לצורך הפיגוע (צבא)

אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

שוב סוכל פיגוע: לפני זמן קצר הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ושל צה"ל, נעצרה לפני כחודשיים חוליית טרור של חמאס, לאחר שחבריה, תושבי חברון, תכננו לבצע פיגוע ירי בכביש 35, בסמוך לחברון. במהלך החקירה נתפסו גם כלי הנשק שנרכשו לצורך הפיגוע, רובה מסוג M-16 ואקדח.

בראש החוליה עמד מחמד עלי קואסמה, בן 38 תושב חברון שגייס את חברי החוליה, כולם תושבי חברון. אחיו של מחמד, חסאם עלי קואסמה, הוא זה שתכנן את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים הישראלים, לפני כשנה וחצי וחוסל לאחר כחודש.

לצד מחמד קוואסמה, עמד לואי פיצל השלמון, בן 32 המוכר פעיל חמאס, אסיר לשעבר על רקע פעילות טרור בחמאס. עוד היו חברים בחוליה עאמר מחמד עויוי, בן 29 וחסאם פח'רי השלמון, בן 24, שניהם מוכרים כפעילי חמאס.

בחקירת החשודים עלה כי במסגרת התכנון ביצעו קואסמה ולואי השלמון מספר נסיעות על כביש 35 במטרה לאתר את הנקודה הטובה ביותר לביצוע הפיגוע וכן רכשו כלי נשק לצורך מימושו.

ארבעת העצורים (תקשורת שב"כ)

עוד עלה כי קואסמה גייס לחוליה גם סייענים לוגיסטיים שאמורים היו להשיג כלי רכב גנוב, באמצעותו יבוצע הפיגוע, וכן לסייע לחברי החוליה, לאחר ביצוע הפיגוע, כשאלה יהיו מבוקשים לכוחות הביטחון.

לאחרונה הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חברי החוליה, המייחסים להם, בין היתר, עבירות של קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה וחברות בחוליית טרור מטעם ארגון החמאס. חברי החוליה נעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.

בשב"כ מספרים כי סיכולה של חוליית טרור זו, בעלת רמת מוכנות גבוהה למימוש הפיגוע, שב וחשף את הניסיונות, הבלתי פוסקים, של פעילי החמאס בחברון להוציא אל הפועל פיגועים קשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר