הקלטה בלעדית

הראשל"צ שוב תוקף את הרב לביא: התיר אשת איש לעולם

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שוב תוקף את הדיין הרב אוריאל לביא על פסק ההלכה שלו שהתיר אשת איש מעגינותה ואמר כי "זה נגד ההלכה, זה מתיר אשת איש לעלמא" • האזינו לדברים (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף והרב אוריאל לביא (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 ובתי הדין הרבניים)

המתקפה נמשכת: הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף ממשיך להשמיע ביקורת קשה נגד פסק ההלכה של הרב אוריאל לביא שהתיר אשה מעגינות למרות שבעלה לא נפטר, ותקף אותו שהתיר אשת איש לעולם.

המתקפה מגיעה חודשים ספורים לאחר שהרב לביא הועבר מכהונתו כאב"ד בצפת לכהן כאב"ד בירושלים.

במהלך שיעור שנשא הראשל"צ בעיר העתיקה בירושלים סיפר הרב על אירוע חריג בו אביו, מרן פוסק הדור הגאון רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, קרא לתלמידי ישיבת 'חזון עובדיה' להתפלל על אדם שימות.

"לפני למעלה מארבעים שנה, היה אחד הפועלים של ספרא נפל עליו משהו בראש, היה פגוע מוח, היה שוכב במיטה כמו צמח, כמו שהיה אריאל שרון, חמש - שש שנים", סיפר הראשל"צ, "ספרא התקשר למרן האבא זצוק"ל, 'מה אתה רוצה שאני יעשה'".

לדברי הרב הראשי, אביו - מרן הגר"ע יוסף, לקח את הכתובת של בית החולים והגיע לישיבת 'חזון עובדיה' והם יצאו יחד עם מניין אברכים ותלמידים להתפלל בסמוך למיטת החולה.

"הגענו לבית החולים. הרופא יצא לקבל את הרב, הראה לו את הצילומים ואמר שאין שום סיכוי, חמש שנים הוא שוכב בלי הכרה. הרב ביקש מאתנו שנחזיק ידיים אחד לשני, הקפנו את המיטה שבע הקפות. בכל הקפה הרב אמר את התיקון של רבי יוסף חיים, במיוחד למקרים כאלו, כדי שהחולה הזה ימות. האישה עמדה בצד והייתה בוכה, ראתה מעמד כזה והתרגשה מאוד", סיפר הגר"י יוסף.

הראשל"צ המשיך וסיפר כי "לא עברו שבועיים-שלוש, האישה הגיעה לבית של הרב: 'כבוד הרב, תודה רבה, גאלת אותי מהייסורים, אחרי שכבודו הלך, החמיר מצבו והוא הלך לבית עולמו, עכשיו אני לא עגונה'".

בשלב הזה תקף הרב הראשי הגר"י יוסף את הרב אוריאל לביא מצפת וקבע כי הוא התיר אשת איש לעולם: "הרב לא עשה 'זיכוי גט', לא אמר 'תתנו גט, זכין לאדם שלא בפניו' - כמו שעשו עכשיו בצפת, זה נגד ההלכה, זה מתיר אשת איש לעלמא".

יצוין כי הרב לביא הועבר לכהן כאב בית דין בירושלים בתמורה להתחייבות שלא יתמודד לתפקיד חבר בית הדין הרבני הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר