הרב דוד לאו על חילול בית הכנסת: אדרוש הבהרות

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הזדעזע מחילול בית הכנסת שנעשה בבית המלון לאונרדו בטבריה כאשר רצי מרתו קיבלו מסאז' בבית הכנסת והודיע כי ידרוש הבהרות. "דרוש חינוך", הוסיף (אקטואליה)

העיסויים בבית הכנסת (צילום מסך / מתוך ערוץ 10)

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, הזדעזע אמש (שני) כמו כולם מההסרטה שפורסמה בערוץ 10, בה נחשף כי רצי מרתון ביום שישי בטבריה, טופלו על ידי מעסים בבית הכנסת של מלון 'לאנורדו' בעיר, כשהם לבושים בצורה שאינה מכבדת את המקום.

מלשכתו נמסר כי הרב קיבל פניות אודות ההסרטה, "בה ניתן לצפות בביצוע מעשים מחפירים של חילול הקודש בשטחו של בית כנסת במלון בעיר טבריה".

עוד נמסר כי הרב "מביע מחאה על ביזוי בית הכנסת - בית מקדש מעט", וציין כי "בית הכנסת הינו בית קדוש לכל יהודי ויהודי. תמונות אלו פוגעות בליבו של כל יהודי".

הרב הראשי מתכוון לפנות לגורמים המעורבים ב"אירוע מצער זה", ולבקש הבהרות כיצד התאפשרו ביצוע מעשים מעין אלו בבית הכנסת.

הרב לאו הוסיף ואמר כי "דרוש חינוך להטמעת רגשות ראויים כלפי מקום קודש".

בסרטון שהוצג ב"חדשות 10", נראים רצי המרתון כשהם שוכבים על מיטות עיסוי שהוצבו בתוך בית הכנסת סמוך לארון הקודש, כשהם לבושים באופן שאינו מכבד את בית הכנסת ועוברים טיפולים על ידי נשים.

לאחר שהדבר עורר סערה בעיר הגיע סגן ראש העיר טבריה, יוסי בן דוד, שארגן את המרתון, למלון ודאג כי יעבירו את מתחם העיסויים לאולם אחר במלון ויפנו את בית הכנסת מכל ציוד העיסוי. סגן ראש העיר אמר כי מדובר בתקלה חמורה שתתוחקר וכי הלקחים יופקו.

עיריית טבריה ומלון לאונרדו מסרו בתגובה כי "בית המלון נענה לבקשת מפיקי האירוע והקצה לסטודנטים לעיסוי אולם לסיוע לרצי המרתון. הסטודנטים טעו בתום לב ונכנסו לאולם אחר המשמש כבית כנסת, מספר דקות לאחר מכן גילתה הנהלת המלון את הטעות ופינתה אותם לאולם הנכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר