"נהיה יותר חשדניים"

תושב מארסיי על הפיגוע: "האירוע בהחלט מכניס אותנו לזהירות"

הרב מנחם מענדל אסולין, שליח חב"ד ברובע התשיעי במארסיי אומר ל"כיכר השבת" כי הפיגוע הפך לשיחת היום בקהילה. אברהם כהן, תושב האזור, אומר: "נהיה יותר זהירים ויותר חשדניים" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סכין הקצבים ששימשה לפיגוע (צילום: מאיר סיבוני)

במארסיי שבצרפת שבה אירע הבוקר (שני) פיגוע הדקירה סמוך לבית הכנסת ברובע ה-9, אומרים כי האירוע לא יפר את השקט מאחר ולדבריהם אין הרבה אירועים על רקע אנטישמי באזור.

שליח חב"ד ברובע ה-9, הרב מנחם מענדל אסולין, אמר ל"כיכר השבת" כי באזור בו התרחש הפיגוע מתגוררים אלפי יהודים. "מאז התרחשות הפיגוע זה הפך לשיחת היום בקהילה", הוא אומר.

"שמעתי עד ראיה שמספר שהיהודי ניסה להתגונן עם ידו - שם חטף את הדקירה. צרפתי מקומי בא לעזרת היהודי והמחבל נמלט כשהוא זורק את הסכין", מספר השליח.

אברהם כהן תושב האזור, אומר ל"כיכר השבת", כי "האירוע הזה בהחלט מכניס אותנו לזהירות. אנחנו עכשיו נהיה יותר זהירים, נסתכל יותר ונהיה יותר חשדניים. אולי נהיה כמו הישראלים עכשיו שחושדים מכל אחד וחוששים כי פיגוע יתרחש בכל רגע".

היהודי אותו ניסה המחבל לדקור סיפר כי "הוא רצה לשחוט אותי, נאבקתי בו והצלחתי להבריח אותו".

על פי הדיווחים, המחבל שהגיע יחד עם עוד שני מוסלמים רכובים על אופנוע הזדהו כאנשי דאעש, והציגו למורה את תמונתו של מוחמד מראח, המחבל שביצע את פיגוע הירי הקטלני בבית הספר היהודי במרסיי לפני כשלוש שנים וחוסל.

לאחר שהמחבל לא הצליח בניסיון הדקירה הוא שמט את סכין הקצבים על הכביש ונמלט מהמקום. לאחר מרדף שערכה משטרת מרסיי, במהלכו נחסמו כבישים באזור, נתפס המחבל לפני זמן קצר והועבר לחקירת הרשויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר