המאבק בהסתה נגד החיילים החרדים

עם טלית ותפילין: כך נעצר אחד החשודים • תמונות בלעדיות

שלושה מאנשי 'הפלג הירושלמי' החשודים במעורבות ב"קמפיין הציידים" המסית נגד חיילים חרדים נעצרו הבוקר. נגד השלושה עומדת תביעה אזרחית של קצין בצה"ל שהופיע בקמפיין (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מעצרו הבוקר של אחד החשודים בבני ברק (צילום בלעדי: באדיבות המצלם)

הסוף של "קמפיין הציידים"? הסערה סביב מעצרם של בכירי הפעילים בוועדה למען הצלת עולם התורה, הגוף המזוהה עם המאבק כנגד חוק הגיוס וגיוס החרדים לצה"ל מטעם הפלג הירושלמי, נמשכת, בצל קמפיין החרד"קים שנמשך זה שלוש שנים ברחובות הריכוזים החרדיים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשלב זה ישנם שלושה עצורים - ח' ומ' מבני ברק שנעצרו הבוקר על-ידי כוחות המשטרה שפשטו על בתיהם. חשוד נוסף, פ' ממודיעין עילית, הסגיר את עצמו בתחנת המשטרה לאחר שנודע לו כי שוטרים באו לעוצרו.

העצורים חשודים, כך לפי גורמים במערכת אכיפת החוק, בפעילויות של הסתה כנגד חיילים, בעבירות הגנת הפרטיות והעלבת עובד ציבור במעורבותם בקמפיין הציידים, כאשר עיקר החשד הוא מעורבותם בהפצת חוברת "הציידים".

יצויין כי קיימת תביעה אזרחית בעבירת לשון הרע ופגיעה בצנעת הפרט בסך 2.4 מיליון שקלים כנגד ארבעת מפעילי קמפיין הציידים אותה הגיש קצין צה"ל יהודה גליקמן ששכר חוקר פרטי בעצמו והתחקה אחר עקבות המטרידים.

רגע המעצר, הבוקר

אולם כעת נדמה כי במשטרה מבקשים לבדוק את ההיבטים הפליליים של הדבר זאת לאחר שככל הנראה קיבלו את המידע נגד החשודים הקושר אותם לכאורה לקמפיין, מגורמים בצה"ל, ובעקבות כך עד כה נעצרו שלושה מתוך ארבעת הנתבעים, כאשר הנתבע הרביעי, לדברי מקורביו, נעלם מאז שעות הבוקר.

מהמשטרה נמסר הבוקר כי "במסגרת חקירה המתנהלת, עצרה המשטרה הבוקר 2 גברים יהודים, בחשד לביצוע עבירות עפ"י חוק הגנת הפרטיות והעלבת עובד ציבור וזאת בעקבות חשד למעורבותם בפעילות כנגד צעירים יוצאי המגזר החרדי שהתגייסו לצבא וכנגד אלו שפעלו לגייסם. החקירה נמשכת".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן התייחס למעצר החשודים ואמר: "אני מברך את משטרת ישראל ששמה ידה על מי שמסית נגד חיילי צה"ל. אני אמשיך להגן ולהיאבק עבור חיילי צה"ל. אחרי מאבק מתמשך בהסתה נגד חיילים חרדים הגענו להישג משמעותי וחשוב שגם יהווה הרתעה למסיתים אחרים, אך מעצרם של המסיתים אינו מספיק, יש לוודא שהם יובאו לדין ויענשו".

לדבריו, "חיילי צה"ל החרדים עושים מעשה חשוב ואמיץ ומתגייסים לצבא כדי לשרת את כלל האזרחים ועלינו לסייע להם להשלים את שירותם בצורה הטובה ביותר שיש".

צו המעצר

הוועדה להצלת התורה מסרה בתגובה למעצרים כי "נסיונות הצבא להשתיק את ההתנגדות לגיוס החרדים באופן לא דמוקרטי תוך שימוש באמצעי הפחדה ע"י מעצרים אלימים מזכירים שיטות ידועות של משטרים אפלים".

"האברכים שנעצרו הבוקר מכחישים כל קשר לפעילות בלתי חוקית והדברים יוכחו בשעות הקרובות", טוענים בוועדה ומוסיפים כי "הפעולות הברוטאליות של הצבא ומשטרת ישראל וניסיונות הצייד נגד אברכים צעירים נועדו להטיל אימה ולהשתיק כל מחאה לגיטימית נגד גזירת הגיוס ומוכיחים ביתר שאת את נחיצותה ויעילותה של מחאה ציבורית נרחבת נגד גזירת הגיוס וצייד נערים חרדים לצבא ולמול נחישות השלטונות להרוס את הציבור החרדי תוך השתקת זכותו הדמוקרטית להתנגד ולעמוד על נפשו".

לדבריהם: "קיים קונצנזוס חרדי מקיר לקיר להתנגדות לגזירת יעדי הגיוס וצייד נערים חרדים ע"י 'שתולים' במסווה חרדי, הציבור החרדי לא ישתוק ולא ינוח ויעמוד לימינם של העצורים שנעצרו על לא עוול בכפם עד לשחרורם המלא ועד לסיום מסע ההפחדה וסתימת הפיות המגוחכת שמנוהלת נגד הציבור החרדי".

המעצר

גורמים בוועדה טוענים כי המעצרים בוצעו כחלק מסיוע של המשטרה לתביעתו של יהודה גליקמן נגד מי שלטענתו עומדים מאחורי קמפיין הציידים - דבר שיוכח כהאשמה לא נכונה.

"סיוע המשטרה לתביעה אזרחית בכך שהופכת את התיק לפלילי אינו חדש, ונוכחנו באותה דרך פעולה גם בפרשיית ההטרדות (קו המאבק. י"כ) שנעצרו 22 מבוקשים ושוחררו מיד וכן בפרשת רמתי", הם טוענים.

עו"ד שלומי וינברג, פרקליטו של יהודה גליקמן, אומר ל"כיכר השבת", כי "אני מקווה ומאמין שהפעילויות של רשויות האכיפה ורשויות החוק לצד התביעה האזרחית שהוגשה ע"י מרשי תוביל לעצירה של גל ההסתה ווהכפשות שנוהל ומנוהל נגדו ונגד קצינים חרדים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר