לוהט בירושלים: מנהל אגף שומה נגד מחזיק תיק הארנונה

מחזיק תיק הארנונה בירושלים תקף את החקירות נגד מבקשי הנחות בארנונה, וכעת חוטף אש. "עושה עוול לעובדי ומנהלי האגף המסורים" מאשים אותו מנהל אגף שומה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עיריית ירושלים (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

סוער בכיכר ספרא: מנהל אגף שומה וגבייה משה לוי, שיגר מכתב למחזיק תיק הארנונה בעירייה נחמניאל סבן, ובו מתח ביקורת על התנהלותו בימים האחרונים סביב מתן הנחות לתושבים בארנונה.

הסיפור החל בעקבות פרסום בגלי צה"ל ולפיו 36% אחוזים ממבקשי ההנחה בארנונה מטעמי הכנסה בירושלים שנבדקו במדגם שכלל 1,500 מבקשים, דיווחו דיווחים כוזבים מה שאפשר להם לקבל את ההנחה המשמעותית.

חבר המועצה ומחזיק תיק הארנונה נחמניאל סבן זעם בעקבות הפרסום ובמכתב לראש העיר ניר ברקת הביע חוסר אמון מוחלט בראשי האגף, משום שלדבריו הפרסום "חצה קו אדום". במכתבו טען עוד חבר המועצה כי תושבים עוברים "חקירות מבישות על לא עוול בכפם וחיטוט לא נחוץ ומיותר ופוגעני בחייהם האישיים".

כאמור, בעקבות המכתב לראש העיר, מנהל אגף שומה וגבייה שיגר מכתב זועם לסבן ובו הביע תרעומת על מכתבו ודרישתו להקפאת ההליכים בנושא הארנונה.

בפתח המכתב הביע המנהל תמיהה מדוע בחר סבן לשדר את מכתבו לכל חברי המועצה, מנכ"ל וראש העירייה ולא למנהל האגף: "מן הראוי, לכל הפחות, לכתב אותי לידיעה. הריני להביע בזאת את מורת רוחי ממכתבך, הן ממהותו והן מסגנונו".

במכתבו טען סבן כי לא קיבל נתונים מדויקים בנושא חקירת הארנונה, אולם מנהל האגף לוי דוחה זאת ומזכיר כי "התקיימה פגישה אצל מנכ"ל העירייה בהשתתפותך ובה נדונו והוסברו בפירוט הנושאים השונים, כולל בדיקת עלות מול תועלת של הבדיקות הכלליות. לאור זאת, לא ברורה לי קביעתך הנחרצת כי עד כה לא קיבלת תשובות מדויקות בנושא חקירת הארנונה".

על טענתו של מחזיק תיק הארנונה כי "אנשים עוברים חקירות מבישות על לא עוול בכפם וחיטוט לא נחוץ ומיותר ופוגעני בחייהם האישיים", הגיב לוי ואמר כי הוא "עושה עוול לעובדי ומנהלי האגף המסורים אשר אמונים על מתן הנחות בארנונה בהתאם לחוקים ולנהלים, ומפעילים במקרים רבים שיקול דעת על מנת שלא לפגוע במי שאכן זכאים להנחה, ויחד עם זאת, נדרשים לבדוק היטב מתן הנחות למי שמנסים להערים על העירייה ולקבל הנחות שאינם זכאים להם".

"להזכירך כי מדובר בכספי ציבור ומוטלת עלי החובה לנקוט משנה זהירות במתן הנחות. מעבר לכך, אני מוכן לבדוק כל טענה מצד תושבים בנושא זה, כפי שכבר עשינו בעבר, ללא משוא פנים ובהגינות מלאה", הוסיף.

באשר לטענות להדלפת הפרסום לתקשורת הגיב לוי וכתב "אני מוחה בתוקף על הטחת ביטויים מעליבים אלה, וזאת מבלי שאפילו טרחת לברר עמי את העובדות".

למרות בקשתו מראש העיר להקפיא את החקירות נגד מבקשי הנחה בארנונה, מבהיר מנהל האגף כי החקירות יימשכו "הריני להודיעך כי הבדיקות הכלכליות יימשכו כסדרם עלך ידי האגף, לשם מתן הנחות אמיתיות וראויות על פי החוקים והתקנות".

"במידה ותינתן הנחייה מהגורמים המוסמכים לבטל את הבדיקות הכלכליות הריני להבהיר כי במקרים בהם יתגלה ספק בהקשר למתן ההנחה לא תינתן הנחה כלל וכן לא יובאו מקרים לדיון בוועדת פשרות, בהם נדרשת ביצוע בדיקה כלכלית", הוסיף.

בסוף המכתב מבקר לוי את התנהלותו של סבן "במשך כל תקופת היותך מחזיק תיק הארנונה זכית ממני ומסגני לשיתוף פעולה מלא, גם בנושאי מדינויות ותכניות עבודה, וגם בטיפול במקרים פרטנים אותם העלית בפנינו בכתב ובעל פה. לכן, תמוהה בעיני קביעתך כי איבדת את אמונך בהנהלת האגף ולא זו האמירה אותה אני ועובדי האגף המסורים מצפים לשמוע ממחזיק התיק שלהם ואין לי אלא להצר על כך".

סגן ראש העיר ויושב ראש "התעוררות" עופר ברקוביץ' טען בעקבות הנתונים בשיחה עם גלי צה"ל כי צריך להגביר את האכיפה: "עיריית ירושלים חייבת לוודא שההטבות שהיא מעניקה הן על פי חוק, ושאם יש כאלו שמנסים לרמות את המערכת ולעקוף אותה בדרכים לא דרכים, היא תזהה אותם ותמנע את התופעה הזו. העירייה צריכה להגביר את האכיפה והחקיקה בעניין הזה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפרסום הנתונים כי "העירייה מקבלת מדי שנה כ-38 אלף בקשות להנחה בארנונה מטעמי הכנסה ועל כן מבצעת בהתאם בדיקות מדגמיות על מנת לוודא שאכן קיימת זכאות להנחה. מתוך כלל הבקשות נבדקו 1,500 מקרים של בקשות להנחה מטעמי הכנסה בשנת 2014, והתברר כי 36% או שוויתרו על בקשת ההנחה או שלא מסרו נתונים מדויקים על הכנסתם או שהתברר כי הכנסותיהם הינן אחרות ועל כן - לא הוענקה להם הנחה".

חבר המועצה נחמניאל סבן מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "לא מקובל שמנהל מקצועי תוקף חבר מועצה בתגובה למכתב שכלל לא מוען אליו. במכתבי פרטתי טענות נגד התנהלות החקירות, שלא זכו למענה במכתבו של מנהל האגף שעסוק רק בהתגוננות. חושבני שבעידן הנוכחי בו מאגרי המידע נגישים לכולם ובפרט לאגף הארנונה, החקירות ברובם מתייתרות. כולי תקווה כי ראש העיר ומנהל האגף ירתמו לשינוי שאני מתווה במדיניות החקירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר