הפעם זה סופי: אינטרנט אקספלורר נקברה

הדפדפן שהיה הפופולרי בעולם ופתח את "מלחמת הדפדפנים" הובס אמש באופן סופי כשמיקרוסופט הודיעה על הפסקת התמיכה בדפדפן שנמצא איתנו כבר מאז Windows 95. אז האם מיקרוסופט תצליח להישאר רלוונטית ולתת פייט במלחמת הדפדפנים? (מחשבים)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מיקרוסופט מפסיקה את התמיכה באינטרנט אקספולרר: כמעט שנה לאחר שחשפה ענקית התוכנה האמריקנית - מיקרוסופט את הדפדפן החדש שלה, Microsoft Edge, שהחליף את הדפדפן הוותיק שלה - אינטרנט אקספלורר, הודיעה אמש (שלישי) החברה כי היא נוטשת סופית את אינטרנט אקספלורר ומפסיקה את התמיכה בדפדפן כמתוכנן.

המהלך כאמור תוכנן מראש והמשמעות עבור הגולשים שעדיין עושים שימוש בדפדפן המיושן היא חשיפה לאיומי סייבר ללא הגנה שסיפקה מיקרוסופט בעדכוני התוכנה שסתמו את הפרצות הרבות שהתגלו במהלך השנים בדפדפן.

התחיל את מלחמת הדפדפנים - אינטרנט אקספלורר (צילום: שאטרסטוק)

אינטרנט אקספולרר שלט בשיאו שליטה מוחלטת בשוק הדפדפנים, לאחר שמיקרוסופט החליטה להטמיע אותו כברירת מחדל החל ממערכת ההפעלה Windows 95, ופתחה את מה שמכונה "מלחמת הדפדפנים". מהלך שגם גרם לאיחוד האירופאי להטיל קנס ענק של למעלה ממיליארד דולרים על החברה בעקבות הפרת תנאי התחרות של האיחוד האירופאי.

עבור המשתמשים הדפדפן הוותיק של מיקרוסופט ייזכר בעיקר בעקבות האטיות שלו ופרצות האבטחה הגדולות והחמורות שהתגלו בו במהלך שנים. פרצות ש"זיכו" את החברה במספר אזהרות של גופים ממשלתיים גדולים כמו רשויות הסייבר של ממשלת ארצות הברית, בריטניה ואפילו ישראל שהפצירו במשתמשים פשוט לא לעשות בו שימוש בעקבות פרצות אבטחה קריטיות שהתגלו בו.

עבור המשתמשים הישראלים דפדפן האינטרנט של מיקרוסופט ייזכר גם בתור הדפדפן היחיד שנתמך על ידי אתרי האינטרנט הממשלתיים במשך שנים, גם אחרי המהפכה שהובילה גוגל עם גוגל כרום. והודעת השגיאה המפורסמת של האתרים הממשלתיים שהסבירו כי האתר נתמך רק על ידי הדפדפן המיושן של מיקרוסופט.

מי שחיסל הלכה למעשה את אקספולרר היא ענקית האינטרנט גוגל שהשיקה את גוגל כרום, הדפדפן של גוגל הפך תוך זמן קצר לדפדפן הפופולרי ביותר והשאיר אבק למיקרוסופט. בהמשך החלה המתחרה פיירפוקס לצבור פופולריות על חשבון כרום ואקספלורר, אחרי שנים בה תפסה נתח שוק מועט יחסית.

שברה את השוק - גוגל כרום (צילום: שאטרסטוק)

אינטרנט אקספלורר ייזכר בדברי הימים של האינטרנט כדפדפן שהתמודד במה שמכונה "מלחמת הדפדפנים", ולמעשה יצר אותו בניסיון לחסל את דפדפן הנטסקייפ שהפך בהמשך לפרויקט פיירפוקס. אלא שבמלחמה הזו ניתחה בסופו של דבר גוגל (לעת עתה).

החליף את נטסקייפ - מוזליה פיירפוקס (צילום: שאטרסטוק)

Microsoft Edge שהחליף את אקספלורר לא ממש מצליח להמריא בשנה האחרונה, כשהממשק שלו מזכיר למדי את אקספלורר והיתרונות שהוא מציע על פני כרום ופיירפוקס הם מזעריות עד לא קיימות, מה שלא משפר את מצבה של מיקרוסופט בשוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר