"אין מי שלא יוכל ללמוד תורה"

ח"כ משה גפני: "אני אחראי על הכספים והחזרתי הכל בחזרה"

במסגרת ה"ירחי כלה", נשא ח"כ משה גפני נאום בו פירט את כל התלאות שעבר עולם התורה, ציין כי החזיר את כל התקציבים בחזרה והדגיש כי בזכות חוק הגיוס כולם יוכלו לשבת ללמוד תורה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני. ארכיון (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

במסגרת ה"ירחי כלה", נערך אמש (שלישי) דינר מיוחד במלאת חצי יובל שנים לייסוד "שובו" על ידי הגאון רבי אברהם פאם זצוק"ל.

בנאום נרגש, גולל ח"כ גפני, את התלאות שעבר עולם התורה בממשלה הקודמת ואת נס ההצלה עם תיקון חוק הגיוס ותיקון כל המפגעים שביצעה הממשלה הקודמת.

"עברנו בארץ ישראל בחודשים האחרונים סיפור לא פשוט", אמר גפני, "הייתה ממשלה קודמת במשך שנה ושמונה חודשים, לא היה דבר כזה בעולם המערבי. לקחו את הציבור החרדי, את מוסדות התורה, את החינוך התורני, אפילו בדברים פשוטים כמו מעונות יום, כמו גני ילדים, בתי"ס, פגעו בהכל".

"היה נס משמים, אני אומר לכם, אתם לא מכירים את ראש הממשלה כאן, הוא לא עושה מהפכות, הוא הולך לאט-לאט, ובניגוד לטבע שלו הפיל את הממשלה הקודמת והקים ממשלה חדשה. היה בממשלה הקודמת חוק גיוס שתלמידי הישיבות היו מקבלים תוך כמה חודשים צווי גיוס. לא שהיו מתגייסים, אבל הייתה נהיית כאן אנדרלמוסיה נוראה. רה"מ הפך את כל הדבר הזה והרכיב ממשלה חדשה וקואליציה שאנו נמצאים בה, ושמעתי בשם כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א, שלא הייתה מהפכה כזו בתוך שמונה חודשים! תיקנו את חוק הגיוס", סיפר גפני.

גפני המשיך ואמר כי "הייתי שלשום אצל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, ואמרתי לו שאני אמור לדבר כאן, האם לדבר על חוק הגיוס. הורה לי מרן ראש הישיבה שליט"א, לא לדבר על כך. אז איני מדבר על החוק עצמו, אבל על-פי החוק שתיקנו לא יהיה תלמיד ישיבה אחד, או אברך כולל אחד, שלא יוכל ללמוד תורה! לא יהיה דבר כזה על-פי החוק המתוקן, אין מציאות כזו!".

"כל מה שאירע עם הישיבות והכוללים, הכל התהפך ב"ה", הוסיף גפני, "חזרנו חזרה למה שהיה לפני הממשלה הרעה הזו, שגם שם כבר יש ניצנים של חשיבה על מה שהם חוללו. בתפקידי אני אחראי על הכספים והחזרתי הכל בחזרה, יחד עם נציגי יהדות התורה וש"ס".

גפני המשיך בנאומו ואמר: "מעל הבמה הקדושה הזו אני מודה להקב"ה בשם כולנו על מה שאירע כאן בשמונת החודשים האחרונים עם חוק הגיוס ועם התקציבים. אם ח"ו הממשלה הקודמת הייתה ממשיכה להתקיים, יתכן שיהודי חרדי לא יכול היה לחיות בא"י. מתלמידי הישיבות, אברכי הכוללים ועד התינוקות הקטנים, שלא לדבר על 'שובו' וכל עבודת הקודש שהם עושים, יכול להיות שלא היינו יכולים לחיות כאן. הקב"ה נשא אותנו על כפיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר