#TousAvecUneKippa

קמפיין רשת: ביום שישי הקרוב צרפת לובשת כיפה

במסגרת קמפיין שעלה לרשת נקראים צרפתים יהודים ושאינם לחבוש כיפה ביום שישי הקרוב כדי להזדהות עם הקהילה היהודית. דמויות מפורסמות ומנהיגי עולם 'הולבשו' בכיפה בפוטושופ (מעניין)

חלק מהדמויות שפורסמו במסגרת הקמפיין (צילום מסך, מתוך טוויטר)

#TousAvecUneKippa: יממה לאחר שצבי עמר, ממנהיגי הקהילה היהודית במרסיי, צרפת, הכריז כי הוא ממליץ ליהודים להסתיר את הכיפה בזמן ההליכה ברחובות בצרפת, קמפיין רשת שנפתח בעקבות הסערה קורא ליהודים, כמו גם לצרפתים, דווקא כן לחבוש כיפה ברחובות צרפת, ולא לתת לאנטישמיות להרים ראש.

בשעות האחרונות פתחו מספר גורמים בקמפיין רשת תחת המילים "Tous Avec Une Kippa" (כולנו עם כיפה), המטרה - לשכנע את הצרפתים היהודים והצרפתים בכלל לחבוש כיפה, להצטלם ולהעלות לרשתות החברתיות תחת התגית #TousAvecUneKippa.

במסגרת הקמפיין "הולבשו" דמויות מפורסמות לצד מנהיגי עולם בכיפה, חלקן על ידי ריטוש בפוטושופ וחלקן מתמונות ארכיון בהן נראים המנהיגים ומובילי דעת הקהל חבושים בכיפה.

דבריו של עמר עוררו סערה בצרפת ובישראל, כשרבה הראשי של צרפת, הרב חיים קורסייה, קרא אמש ליהודים שלא להיכנע לאנטישמיות ולא להסתיר את הכיפה. "הסתרת הכיפה היא פרס לאנטישמיות" אמר. לקריאה זו הצטרפו רבנים נוספים ומנהיגים בקהילה היהודית בצרפת.

במהלך היום החלו מספר פוליטיקאים ורבנים לתקוף את הקריאה להסתרת הכיפה, מי שהצטרף במפתיע לקריאה שלא להסתיר את הכיפה הוא יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שאמר מוקדם יותר לשרת החוץ של האיחוד האירופאי, פדריקה מוגריני, כי לא ייתכן שיהודים צרפתיים יפחדו להסתובב עם כיפה לראשם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר