האישור המסתורי

הממשלה אישרה בחשאי העלאה של שבט "בני מנשה" מהודו

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים צפויה לעלות לישראל מצפון הודו קבוצה של מאות בני אדם משבט 'בני המנשה'. מסיבות שונות, אישור המהלך נעשה בצורה חשאית ותחת ערפול (חדשות)

חיים אבני וישי כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: מארק ישראל סאלם)

פרסום ראשון: בישיבת הממשלה שנערכה ביום ראשון האחרון, אישרה ממשלת ישראל בחשאי להעלות מצפון הודו לישראל מאות בני אדם משבט "בני המנשה". האישור ניתן בחשאי ובסדר היום של הממשלה נכתב כי החלטה עוסקת ב"מתן אשרה ורישיון לישיבת ארעי לקבוצה לצורך הליכי גיור".

על פי גורמים המעורים בנושא ששוחחו עם "כיכר השבת", מדובר בהעלאת קבוצה גדולה של מאות בני אדם מצפון הודו ממה שמכונה שבט "בני מנשה".

סדר היום של הממשלה עם הסעיף המעורפל

בשנים האחרונות דנו רבנים רבים בסוגיית בני השבט ונחלקו בשאלה אם הם נחשבים כיהודים. מי שדוחף בשנים האחרונות את נושא העלאת "בני מנשה" הוא מיכאל פרוינד, יו"ר עמותת 'שבי ישראל' הפועלת בנושא.

העלאת "בני מנשה" לישראל:

הדיון עלה לשולחן הממשלה תחת השם המעורפל "מתן אשרה ורישיון לישיבת ארעי לקבוצה לצורך הליכי גיור", ובסביבת השרים אמרו מסיבות שאינן ברורות כי הנושא תחת ערפול. גורם המעורה בפרטים טען כי מדובר ב"ניסיון להסתיר מעיני הציבור את תכנית ההעלאה. השאלה למה?".

מי שחתום על הבאת הנושא לדיון בשולחן הממשלה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפרוינד היה בעבר מיועציו, יחד עם שר הקליטה זאב אלקין ושר התפוצות נפתלי בנט.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הנושא בטיפול משרד העלייה והקליטה, מלשכתו של שר התפוצות נפתלי בנט נמסר כי הנושא בטיפול של משרד העלייה והקליטה, ואילו ממשרד העלייה והקליטה נמסר כי הנושא נמצא תחת חיסיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר