"מחזה מחריד"

זעזוע בפולין: "היטלר צדק" ו"דאעש היינו פה" על קברי צדיקים

בבית קברות בעיירה סוכוטשוב בפולין, בו טמונים קדושי עליון, התגלו כתובות נאצה מחרידות: "היטלר צדק" ו"מדינה אסלאמית (דאעש) היינו פה", בנוסף רוסס מגן דוד על הגרדום • פרסום ראשון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חלק מהגרפיטי שרוסס במקום (צלם א.ג.)

תופעות של אנטישמיות לצד חילולי קברים מתגברים בשבועות האחרונים ברחבי מזרח אירופה. במהלך השבוע האחרון גילו יהודים כי בית הקברות בעיירה סוכוטשוב בפולין, שם טמונים קדושי עליון מרנן בעל ה"אבני נזר" ו"השם משמואל" זיע"א חולל על-ידי פורעים אנטישמים אשר פעלו מתוך וונדליזם ואלימות נוראה.

חברי המשלחת שהגיעו מהארץ ומחו"ל למסע תפילות במטרה להתפלל על ציונו של הרה"ק רבי משה צבי מסאווראן זי"ע נחרדו לראות את כותבות הנאצה שעל מבנה האוהלים וכן את הגרפיטי המזעזע שרוסס על אנדרטת זיכרון לנרצחי השואה הי"ד שהוקמה בסמוך.

לטענת עדי הראיה נכתבו על האוהל סיסמאות קשות כגון "לא היתה שואה", "היטלר צדק", "מדינה אסלאמית (דאעש) היינו פה", ועוד משפטים נוראיים.

לדברי אחד המתפללים על אחד המבנים רוססה קריקטורה בה נראה "מגן דוד על גרדום (עץ תליה)", וכן רוססו צלבי קרס רבים.

"נחרדנו לראות את הפגיעה במקום בו טמונים קדושי עליון שרפי קודש אשר כל העולם היהודי גדל והתחנך על ספריהם. מדובר בחילול הקודש ממש ופגיעה בזכרם", אמרו המתפללים שנדהמו לראות את המראות המחרידים.

לדבריהם הם ניסו לטשטש את חלק מהכתובות על ידי השלג אולם ללא הועיל. "המחזה היה מחריד ממש", הם מספרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר